آغاز عملیات کاشت نخل در جزیره هنگام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39989
ساعت 14:03 سه شنبه 1 فروردين 1396
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات کاشت نخل در جزیره هنگام به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری خبر داد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری گفت: کاشت نخل در جزیره هنگام براساس نگاه ویژه مدیرعامل این سازمان در راستای توسعه متوازن شهری و روستایی منطقه آزاد قشم و جزایر اطراف و توزیع عادلانه خدمات در شهر و روستا انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات سال 95 در قشم توسعه و تحول فضای سبز در تمامی جزیره بود که با همت جهادی سازمان منطقه آزاد محقق شد.

ذاکری گفت: کاشت بیش از هزار و 360 نفر نخل در جزیره که 15 نفر آن به عنوان اولین پروژه فضای سبز به جزیره هنگام منتقل شد نشان از عزم جدی برای سرسبز کردن قشم و جزایر اطراف آن دارد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر استمرار این فعالیت ها در سال 96، اضافه کرد: تاکنون 11 هزار نخل کشت بافت در جزیره کاشته شده و 20 هزار نخل دیگر نیز در آینده نزدیک کاشته می شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال آینده بیش از 180 هزار نخل زینتی و کشت بافت در جزیره وجود خواهد داشت.

ذاکری کاشت بیش از 600 هزار نشاء گل فصلی، 47 هزار اصله درخت و درختچه را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و افزود: در سال گذشته سطح زیرکشت چمن با بیش از 50 درصد افزایش به 27 هزار مترمربع رسید.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم استقبال و کمک مردم و دهیاری ها از طرح توسعه فضای سبز روستایی و شهری را بی نظیر دانست و بیان کرد: مشارکت و کمک مردم در عملیات کاشت نخل موجب دلگرمی بیشتر مسئولین سازمان و تلاش بیشتر برای پیشبرد راهبردهای اصلی می شود.

ذاکری در پایان از زحمات و هماهنگی دهیاری های جزیره در توسعه فضای سبز قدردانی و ابراز امیدواری کرد با نگاه جهادی مدیرعامل و معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزادقشم درباره افزایش سرانه فضای سبز در سال جدید شاهد رشد روزافزون فضای سبز جزیره به خصوص در روستاها باشیم.

شناسه خبری: 39989

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو