تامین کالاهای اساسی نوروز در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39988
ساعت 14:01 سه شنبه 1 فروردين 1396
رئیس کمیته بازرگانی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی نوروز در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری گفت: بیش از 120 تن میوه و صیفی جات از جمله سیب زرد و قرمز، پرتقال، سیب زمینی، پیاز و گوجه تا پایان تعطیلات نوروزی وارد جزیره می شود تا با تعرفه دولتی در واحدهای صنفی مشخص عرضه شود.

وی ادامه داد: قیمت پرتقال و سیب زرد و قرمز در صورت خرید عمده 35 هزار ریال و خرید دستچین 37 هزار ریال، سیب زمینی20 هزار ریال، پیاز 10 هزار ریال و گوجه فرنگی هم 30 هزار ریال است.

به گفته رئیس کمیته بازرگانی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خریداران در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در واحدهای صنفی که اقلام دولتی ارائه می کنند، می توانند به کمیته بازرسی و نظارت ستاد شکایت کنند.

او با تاکید بر واردات بیش از هزار تن آرد به جزیره قشم تا کنون، اضافه کرد: 400 تن آرد نیز از دوم فروردین به بعد وارد خواهد شد.

امیری اعلام کرد: برای تامین گوشت و مرغ هم برنامه ریزی های فراوانی انجام شده و گوشت گرم و تازه گوساله و گوسفند یک روز درمیان به مقدار پنج تن وارد جزیره قشم می شود.

وی ادامه داد: روزانه 12 تن مرغ گرم کشتار روز وارد جزیره می شود و تاکنون شش تن مرغ منجمد با تعرفه دولتی نیز برای عرضه به خریداران وارد شده است.

رئیس کمیته بازرگانی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  افزود: آمار واردات میوه، صیفی جات و آرد ارائه شده مربوط به شهرهای قشم، درگهان و سوزا است و برای تامین اقلام مورد نیاز در روستاها برنامه های جداگانه در دست اقدام است.

وی گفت: پیش بینی می شود شمار مسافران امسال جزیره قشم نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر باشد با این وجود در تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هیچگونه کاستی وجود نخواهد داشت.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران در جنوب کشور واقع شده است.

شناسه خبری: 39988

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو