تشکیل اتاق فکر برای ارائه ایده های نو در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39987
ساعت 13:57 سه شنبه 1 فروردين 1396
گروهی از برگزیدگان علمی و کارآفرینان جوان برتر جزیره قشم در آخرین روزهای سال 95 با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیداری صمیمی داشتند که با اهدای لوح به حمید رضا مومنی از خدمات و حمایت های وی تقدیر نمودند.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در این دیدار از نخبگان علمی کشور از جمله برگزیدگان علمی و کارآفرینان جوان برتر جزیره قشم به عنوان چکیده ملت نام برد.

وی گفت: با مدیریت صحیح منابع و زمان باید عقب افتادگی های قشم در همه دوره های عمر سازمان منطقه آزاد را جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ایجاد دپارتمان توسعه روستایی در سازمان منطقه آزاد قشم با هدف دستیابی به توسعه پایدار از مجرای جوامع محلی، افزود: احیای دوباره کشاورزی، دامپروری و بخش فعالیت های شیلاتی در جزیره قشم با کمک جوامع محلی و همراهی نخبگان این جزیره با استفاده از فناوری های روز و بهره‌گیری از مشاوران و متخصصین خارج از کشور بسیار مهم و ضروری است.

او با تاکید بر اهمیت تشکیل اتاق فکر از سوی فرهیختگان و نخبگان جزیره برای تزریق ایده ها و طرح های نو به مدیریت سازمان منطقه آزاد، گفت: مطالبه گری نخبگان و اندیشمندان از مسئولان با هدف رفع مشکلات در بخش های مختلف جزیره قشم بسیار ضروری است.

بنا به این گزارش، عبدالرشید رضوانی مدیرعامل جامعه دانشگاهیان قشم هم در این نشست با تقدیر از  زحمات و حمایت های بی دریغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد از این تشکل مردم نهاد، گزارشی از روند برگزاری اولین جشنواره انتخاب دانشجویان برتر قشم در سال ۹۵ را ارائه کرد.

 

وی با قدردانی از همراهی رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس برای برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که با حمایت این پارک پژوهشی و سازمان منطقه آزاد قشم این اتفاق مهم علمی در تقویم فعالیت های علمی- فرهنگی سالانه این دو مجموعه با هدف معرفی و تشویق نیروهای مستعد جزیره قشم ثبت شود.

مدیر مرکز رشد زیست فناوری دریایی قشم و دبیر اجرایی جشنواره انتخاب دانشجویان برتر هم در این نشست، گفت: ابتکار عمل و طرح ایده بورسیه تحصیلی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای دانشجویان در حال تحصیل این منطقه و نقش آفرینی آنان در مدیریت آینده قشم بسیار مهم تاثیر گذار است.

سید مصیب دریانورد همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره دانشجویان برتر، افزود: استمرار چنین جشنواره هایی به سمت و سوی کارآفرینی و تشویق جامعه دانشگاهی جزیره قشم با هدف خلق ایده و توسعه کسب و کار دانش بنیان کمک می کند.

شایان ذکر است در لوح اهدایی برگزیدگان علمی و کارآفرینان جوان برتر جزیره قشم به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آمده است: از شما به عنوان یکی از نیکمردان روزگار که علیرغم برخی محدودیت ها، کوشیدید آیندگان را در تصمیم سازی هایتان نادیده نگرفته و جامعه دانشگاهیان قشم را برای نقش آفرینی در توسعه پایدار این مرز و بوم همراه کنید تقدیر می شود.

در این نشست صمیمانه، ۱۱ دانشجوی برتر و برگزیده علمی و ۳ کارآفرین جوان برگزیده جشنواره دانشجویان برتر قشم علاوه بر معرفی خود، بخشی از مدارج علمی و افتخارات پژوهشی و همچنین طرح های متناسب با رشته تحصیلی خود را نیز به اطلاع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رساندند.

شناسه خبری: 39987

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو