53 خانه بوم گردی میزبان مسافران نوروزی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39963
ساعت 18:51 شنبه 28 اسفند 1395
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی 53 خانه بوم گردی یا کاشانه مهمان در روستاهای جزیره برای پذیرایی از مهمانان نوروزی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدمحمد امین جعفری حسینی گفت: اقامتگاه های بوم گردی برخلاف هتل ها که ویژگی های یکسانی دارند از ویژگی های خاص محیطی که ناشی از فرهنگ و تاریخ هرمنطقه می باشد؛ برخوردارهستند.

او افزود: گردشگران در این خانه ها با آداب و رسوم هر منطقه آشنا خواهند شد و با غذاهای محلی در یک خانه سنتی از آنان پذیرایی می شود.

جعفری بیان کرد: اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن تعامل حداکثری با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم کرده اند.
به گفته وی، طراحی داخلی و خارجی همه اقامتگاه های بوم گردی با رویکرد بهره برداری از مبلمان و تجهیزات سنتی و بومی ساخته شده تا ضمن تامین رفاه برای گردشگران، فرصت آشنایی و درک فرهنگی منطقه نیز برای آنان فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اجرای طرح های مشخص برای مدیریت و بازیافت پسماندها و استفاده بهینه از پساب ها در کاشانه های مهمان،   گفت: به هیج عنوان نباید آلودگی های محیطی بستر پیرامونی این اقامتگاه ها به درون آن رخنه کند.

او گفت: لیست تعدادی از این اقامتگاه ها بر روی سایت اطلاع رسانی منطقه آزاد قشم به نشانی WWW.QESHM.IR و بروشورها و نقشه های اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته و گردشگران درصورت تمایل می توانند از آنها استفاده کنند.

جزیره قشم با دارا بودن ظرفیت های فراوان صنعت گردشگری، سواحل زیبا، بازار مناسب خرید و مردمان خونگرم و مهمان دوست در جنوب ایران واقع شده است.

شناسه خبری: 39963

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو