قشم میزبان نخستين جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39942
ساعت 11:16 جمعه 27 اسفند 1395
نخستین جشنواره فرهنگی – هنری مدافعان حرم به میزبانی قشم با نگاه به جايگاه والای دلیرمردانی که تحت عنوان مدافعان حرم، امنیت و آرامش را به ایران اسلامی هدیه کرده اند، برگزار می شود.

به گزارش فرینا، دبیر جشنواره فرهنگی – هنری مدافعان حرم از اهمیت ترویج فرهنگ ايثار، شهامت و شجاعت در قالب نخستين جشنواره کشوری فرهنگی – هنری مدافعان حرم به ميزبانی جزيره ی قشم خبر داد.

حسن ذاكری با اعلام اینکه خيزش ايثار و گذشت، نشات گرفته از قیام سید و سالار شهیدان كربلا است گفت: رزمندگان اسلام و مردم همیشه در صحنه ایران این حقیقت را در هشت سال دفاع مقدس به رخ جهانيان كشيدند تا فرهنگ عاشورا و كربلا برای نجات از ظلم و جور همچنان زنده بماند.

ذاکری افزود: در شرایطی كه دشمن به دنبال تفرقه بين مسلمانان است و حمله به ممالك اسلامی را از چند سال گذشته با جدیت دنبال می کند، افرادی جان برکف با هدف دفاع از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) جان خود را در دست گرفته و با عنوان افتخار آميز شهدای مدافع حرم، به قهرمانان برون مرزی تبدیل شده اند.

وی درباره چگونگی برگزار این جشنواره در قشم گفت: نخستین جشنواره فرهنگی – هنری مدافعان حرم در دو بخش امام زمان (عج) و مدافعان حرم و در رشته های داستان كوتاه، شعر، سرود، تئاتر خيابانی، موسيقی (با كلام) و نامه ای به مدافعان حرم برگزار می شود.

دبير جشنواره مدافعان حرم با اشاره به نحوه برگزاری این برنامه فرهنگی افزود: هنرمندان تا پايان فروردين ماه 96 می بایست آثار خود را به ايميل جشنواره  m.haram@iran.ir  ارسال نمايند تا متون نمايشی، موسيقی ها، سرود ها و دیگر موارد مربوط به جشنواره در ارديبهشت و خرداد ماه سال 96 بررسی و داوری شود.

ذاکری گفت: نخستین جشنواره فرهنگی – هنری مدافعان حرم 15 و 16 تيرماه 96 با حضور مسئولين كشوری در جزيره زيبای قشم برگزار خواهد شد.

وی افزود: اقامت افرادی كه به مرحله پايانی این جشنواره راه پيدا می کنند به عهده دبيرخانه است و متقاضیان شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن شماره 09179040362 تماس حاصل نمایند.






شناسه خبری: 39942

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو