توسعه زیرساخت های فضای سبز قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39938
ساعت 11:06 جمعه 27 اسفند 1395
مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم از توسعه زیرساخت های فضای سبز جزیره از جمله آب بازیافتی، نهال و گیاهان زینتی خبر داد.


به گزارش فرینا، فرامرز مومنی در مصاحبه با شبکه خلیج فارس گفت: با واگذاری فضای سبز جزیره به شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در سال 94، سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای توسعه فضای سبز قشم تدوین شد.

مومنی از بهینه سازی فضای سبز موجود و توسعه موضعی فضای سبز شهری به عنوان برنامه کوتاه مدت این مجموعه نام برد و ادامه داد:  در برنامه میان مدت احداث پارک های دومنظوره و توسعه فضای سبز روستاها و در برنامه دراز مدت نیز گسترش تصفیه خانه های بازیافت آب و تأمین نهال و گیاهان زینتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.


وی با تاکید بر دستور مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی مسئولان به نیازهای مختلف مردم روستاها و همچنین تاکید رئیس جمهور مبنی بر آب رسانی به روستاهای جزیره قشم، افزود: اکنون بیشتر روستاهای جزیره از آب آشامیدنی سالم از طریق شبکه برخوردار شده اند و شرایط بازیافت آب و احیای باغات در روستاها نیز فراهم است.


مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم ادامه داد: کاشت 180 هزار نهال خرمای کشت بافتی در سطح جزیره از مهمترین برنامه های دراز مدت شرکت آب، برق و تاسیسات قشم می باشد و درآینده نزدیک 11هزار نهال خرما از خزانه به عرصه منتقل و در سطح جزیره کاشته شده و 20 هزار نهال تازه وارد نیز از گلخانه به خزانه نهال خرما منتقل و در آنجا  نگه داری خواهند شد.

مومنی افزود: بقیه نهال های کشت بافت نیز به تدریج تا پایان سال 1396 به جزیره وارد شده و در آینده ای نه چندان دور تحول بزرگی در فضای سبز جزیره به وجود آید.


وی به افزایش سه برابری گل های کاشته شده در قشم اشاره کرد و گفت: در پاییز و زمستان امسال بیش از 600 هزار گل فصلی در قشم کاشته شد و سطح چمن کاری در این شهر نیز با افزایش 50 درصدی از 18 هکتار به 27 هکتار رسید.


مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، احداث تصفیه خانه های بازیافت آب را از دیگر محورهای مهم برنامه درازمدت توسعه فضای سبز برشمرد و افزود: در سال 1381 که اولین تصفیه خانه در شهر قشم به بهره برداری رسید توسعه فضای سبز جزیره مفهوم دیگری یافت و با راه اندازی دومین تصفیه خانه در این شهر، در مدتی کوتاه تصویر جدیدی از پارک زیتون قشم در افق هویدا شد.


مومنی گفت: تصفیه خانه های موجود اکنون سه هزار مترمکعب در روز آب بازیافت می کنند که تماماً در بخش آبیاری فضای سبز استفاده می شود و در سال آینده نیز با راه اندازی دو تصفیه خانه هر یک به ظرفیت هزار مترمکعب در روز و اضافه شدن این ظرفیت به میزان کنونی آب بازیافتی، توسعه چشمگیر فضای سبز در جزیره زیبای قشم به واقعیت نزدیک خواهد شد.


وی در پایان از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای حمایت همه جانبه از محیط زیست و فضای سبز به عنوان یک وظیفه ملی و زحمات شبانه روزی 250 تن پرسنل فضای سبز و سایر کارکنان زحمت کش  شرکت آب، برق و تاسیسات قشم تشکر کرد.





 

شناسه خبری: 39938

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو