حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39925
ساعت 17:53 سه شنبه 24 اسفند 1395
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش حمایت فعالان حوزه صنایع دستی جزیره با هدف عرضه گسترده تر این محصولات خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمدامین جعفری حسینی با اعلام این خبر گفت: در نشست هم اندیشی با هنرمندان و فعالان این حوزه، برای حل مشکلات فراروی آنان با هدف عرضه گسترده و مستقل صنایع دستی تصمیم سازی شد.
او ادامه داد: باوجود توانمندی های چشمگیر و تلاش های فراوان انجام شده در حوزه صنایع دستی هنوز این محصولات جایگاه واقعی خود را در داخل و خارج از کشور پیدا نکرده اند.
جعفری حسینی با تاکید بر لزوم راه اندازی اتحادیه یا جامعه فعالان صنایع دستی منطقه آزاد قشم، افزود: فعال شدن این اتحادیه باعث می شود تا هنرمندان صنایع دستی توانمندی و داشته های خود را در کنار یکدیگر به اشتراک گذاشته و راهکارهای گذر از موانع را جامع و ممکن تر تدوین کنند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این اتحادیه به یکپارچه سازی حمایت ها از این فعالان صنایع دستی کمک خواهد کرد.
او همچنین از تدوین تقویم منظم صنایع دستی در سال آینده خبر داد و افزود: تولید و عرضه صنایع دستی به صورت منظم و براساس فصول و نیازسنجی عرضه و تقاضا در سال آینده مدون خواهد شد.
جعفری حسینی از رایزنی های اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای حضور مستقل و مستمر هنرمندان جزیره قشم در نمایشگاه ها و جشنواره های کشوری نیز سخن گفت.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست هم نقطه نظرات خود را برای راه اندازی هر چه سریعتر اتحادیه صنایع دستی اعلام کردند.

شناسه خبری: 39925

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو