برگزاری سمینار آموزشی تولید ماهی خشک آنچویی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39921
ساعت 17:37 سه شنبه 24 اسفند 1395
ساردیان ماهیان که صید سالانه آنها در سواحل قشم به بیش از 40 هزار تن می رسد؛ هم اکنون به شکل پودر ماهی و قیمت پایین به بازار عرضه می شوند و جامعه محلی قشم با شرکت در سمینارهای مختلف و فراگیری روش های فرآوری این محصول که توسط سازمان منطقه آزاد و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) برگزار می شود؛ به فکر صادرات این محصول به ژاپن افتاده است.

به گزارش فرینا، مدیر پروژه جایکا در منطقه آزاد قشم گفت: اندازه ساردین ماهی تاثیر بسزایی در قیمت نهایی این محصول دارد و براساس مطالعات انجام شده ماهی های سواحل قشم در گروه UKAZO ( سایز پرطرفدار در ژاپن) قرار می گیرند.

سعید بنی عامریان افزود: با توجه به استقبال ژاپنی ها از این محصول و تلاش آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) برای «توسعه جامعه محور جزیره» سمینار آموزشی تولید ماهی های خشک با هدف افزایش ارزش افزوده فرآورده های شیلاتی در قشم برگزار شد.
به گفته وی، این سمینار با حضور نمایندگان تعاونی های صیادی روستاهای سلخ، سوزا، مسن و رمچاه در کنار سرمایه گذاران و کارشناسان جایکا، مسئولین سازمان منطقه آزاد و اداره شیلات شهرستان برگزار شد.
مدیر پروژه جایکا در قشم بیان کرد: تولید ساردین ماهیان به شکل محصول خشک اریکا و توقف صادرات آن به صورت پودر از مهمترین اهداف این دوره آموزشی بود و اینگونه سمینارها در آینده نیز برای افزایش ارزش افزوده محصولات شیلاتی استمرار دارد.
جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند و سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه پروژه «طرح جامع توسعه پایدار جامعه محور جزیره قشم» با رویکرد جزیره اکو (سازگار با محیط زیست) را برای انتقال دانش و تجربه ژاپنی ها به قشم، با این سازمان امضا کرده است.

شناسه خبری: 39921

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو