50 خیر مدرسه ساز در قشم تجلیل شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39915
ساعت 17:09 سه شنبه 24 اسفند 1395
50 خَیر مدرسه ساز بخش شهاب جزیره قشم به همراه مردان دولت تدبیر و امید در این منطقه به پاس نگاه به توسعه آموزش و پرورش و تعالی نسل آینده ایران تجلیل شدند.

به گزارش فرینا، رئیس آموزش و پرورش بخش شهاب قشم با اعلام این مطلب بیان کرد: این آئین به پاس قدردانی از زحمات گرانقدر زنان و مردان خیری که توسعه آموزش و پرورش و تعالی نسل آینده ایران را سرلوحه زندگی خویش قرارداده اند، برگزار شد.
سید مسلم دریانورد گفت: علاوه بر خیرین مدرسه ساز در این آئین با شکوه از حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مرد پرتوان دولت و تدبیر امید که تلاش گسترده ای در راه نوسازی زیرساخت های آموزشی این منطقه انجام داده است نیز تجلیل بعمل آمد.
او افزود: سازمان منطقه آزاد قشم هم اکنون با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال (650 میلیون تومان) در حال ساخت آموزشگاه سه کلاسه در روستای چاهوی شرقی، آموزشگاه دو کلاسه در سوزا و اقداماتی همچون بازسازی کفپوش سالن های ورزشی، محوطه سازی و رنگ آمیزی مدارس، برگزاری کلاس های کنکور، تجهیزامکانات هوشمند سازی و وسایل سرمایشی، ارائه سرانه غذایی و سایر اقدامات مورد نیاز آموزش و پرورش در بخش شهاب است.
به گفته رئیس آموزش و پرورش بخش شهاب جزیره قشم، در این مراسم از فرماندار شهرستان قشم هم به دلیل تصویب اعتبارات مناسب در کمیته برنامه ریزی که تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن جذب و هزینه ایزوگام مدارس و ساخت دو آموزشگاه تخریبی با کمک بنیاد علوی شده است هم تقدیر شد.
او بیان داشت: مسئولان پارک زیست وفناوری سوزا و شهرداری این شهر نیز از دیگر مردان مدبری بودند که در این آئین باشکوه تجلیل شدند.
دریانورد، اقدامات خیرین مدرسه ساز در جزیره را بی سابقه و چشمگیر دانست و افزود: ساخت یک مدرسه با 9 کلاس در روستای سلخ، چهار مدرسه با شش کلاس در طبل، سوزا، مسن و باسعیدو، مدارس سه کلاسه در روستاهای گوری و دوربنی، مدارس دوکلاسه در سوزا و طبل و دو مدرسه یک کلاسه در روستاهای گوران و نقاشه از مهمترین پروژه های درحال ساخت خیرین مدرسه ساز محسوب می شود.
او ادامه داد: احداث نمازخانه و خانه های سرایداری در برخی مدارس، تجهیز آزمایشگاه ها، پرداخت هزینه های دوره های آموزشی به دانش آموزان و معلمان، تدارک ناهار کلاس های کنکور و تهیه جوایز نفیس در مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر اقداماتی است که خیرین انجام داده اند.
بنا به این گزارش، آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مردان دولت تدبیرو امید در قشم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ائمه جمعه و جماعات شهرستان و خیرین مدرسه ساز در سالن همایش های پارک زیست و فناوری خلیج فارس برگزار شد.

شناسه خبری: 39915

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو