گردشی خاطره انگیز در آسمان، زمین و دریا در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39847
ساعت 17:16 چهارشنبه 18 اسفند 1395
سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال مسافران نوروزی می توانند گردشی خاطره انگیز در آسمان، زمین و دریای قشم را تجربه کنند.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در قسمت پایانی برنامه «وطنم ایران» که همزمان از شبکه شما و 16 شبکه استانی پخش شد، بیان داشت: سازمان منطقه آزاد قشم امسال برنامه های متفاوتی را با هدف ایجاد شادی و نشاط برای سلایق مختلف فراهم کرده است.
وی به وجود انواع تفریحات دریایی، هوایی و ساحلی به عنوان دیگر مزیت های جزیره قشم اشاره کرد و افزود: جت اسکی، موج سوای، غواصی، کایت، پرواز با پاراگلایدر، فوتبال و والیبال ساحلی، سافاری، آفرود و سایر تفریحات شاد و هیجان انگیز از مهمترین ورزش هایی هستند که به آسانی در دسترس گردشگران قرار می گیرد.
به گفته این مسئول حوزه گردشگری، جزیره قشم به عنوان یکی از بزرگترین ژئوپارک های جهان مناظر بی نظیری برای علاقه مندان به ژئوتوریسم را در خود جای داده است.
او سواحل خلیج فارس را مکانی امن برای مرجان ها و لاک پشت های پوزه عقابی دانست و افزود: پوزه عقابی ها کیلومترها راه در دل اقیانوس را می کاوند تا در سواحل قشم تخم گذاری کنند و ناتوران خمیس که همان محافظان محلی هستند برنامه بین المللی حفاظت از این گونه از جانوران در حال انقراض را به عهده گرفته اند.
جعفری حسینی گفت: وجود گونه های جانوری مختلف در جزیره قشم فرصت بی نظیری را برای اقدامات پژوهشگران و علاقمندان به تحقیق و بررسی های علمی در مورد زندگی جانداران فراهم کرده است.
وی، بزرگترین جاذبه جزیره را مردمان سخاوتمند و بخشنده آن دانست و اعلام کرد: فرهنگ قشم از غنای زیادی برخوردار است و برای آشنایی علاقه مندان به گردشگری آیینی با فرهنگ و رسوم موجود، 52 کاشانه های بوم گردی در روستاهای جزیره ایجاد شده و گردشگران می توانند با اقامت در این اماکن از ویژگی های آیین و رسوم کهن زندگی بومیان آگاه شوند.

شناسه خبری: 39847

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو