اجرای ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه کشور امری ضروری در توسعه مناطق آزاد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39773
ساعت 12:05 دوشنبه 16 اسفند 1395
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از دلایل دست نیافتن مناطق آزاد کشور به اهداف و چشم اندازهای از پیش تعریف شده، اجرا نشدن ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه کشور است.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در اولین قسمت برنامه «وطنم ایران» با اعلام این خبر بیان کرد: براساس این ماده قانونی همه وظایف دستگاه اجرایی به جز دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی به مدیران مناطق آزاد تفویض شده تا با ایجاد وحدت مدیریت و برنامه ریزی، مناطق آزاد سریع تر در مسیر شکوفایی اقتصادی حرکت کنند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ماده 112 به مناطق آزاد کمک می کند تا به عنوان یک دولت منطقه ای بتوانند عملکرد همه جانبه و مورد قبول داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده، افزود: براساس این سیاست ها چهار ماموریت از جمله تسریع وتسهیل تولید، استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، انتقال دانش فنی و تکنولوژی و تولید برمبنای محصولات صادرات محور بر عهده مناطق آزاد گذاشته شده است.

به گفته مومنی این چهار ماموریت شاید روی کاغذ یک خط باشند اما وظایفی بس بزرگ و خطیر است که برای اجرای آنها باید تمرکز اختیاراتی در مناطق آزاد وجود داشته باشد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برای تحقق ماموریت هایی که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده تمرکز اجرایی و مدیریتی در اولویت قرار دارد، در غیر این صورت رویه مناطق آزاد به سرزمین اصلی شبیه خواهد شد که دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام می دهند و دستگاه های فرابخشی همچون استانداری به عنوان هماهنگ کننده عمل می کنند.

برنامه «وطنم ایران» با محوریت قشم از 14 اسفند به مدت پنج روز از شبکه شما و همزمان 16 شبکه استانی پخش می شود و توانمندی ها ی مختلف جزیره به مردم سراسر ایران معرفی می گردد.

شناسه خبری: 39773

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو