نظارت و بازرسی دقیق بر نحوه عرضه کالا در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39772
ساعت 12:00 دوشنبه 16 اسفند 1395
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری نهادهای مختلف در راستای خروج بار مسافران به هنگام خروج از جزیره قشم در ایام نوروز 96 خبر داد.

به گزارش فرینا،  امیر سلکی در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه "شما" که در 16 شبکه استانی پخش می شود با بیان این مطلب افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته برای خروج بار همراه مسافر با رعایت نکات مربوط به تعریف قانون از این مساله شرایط ویژه ای برای مسافران و گردشگران در مبادی خروجی منظور خواهد شد.


وی بار مسافر را شامل میزانی از خرید در حد مصرف خانگی و سوغات برشمرد و گفت: خروج چنین بارهایی از قشم در طول سال آزاد است و در ایام نوروز با نگاه ویژه مسئولان همراه خواهد شد اما خروج بیش از میزان بار مسافری همچنان براساس قانون نیازمند پرداخت عوارض و خرید برگ سبز است.



به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم متشکل از 13 کمیته از جمله کمیته بازرسی با آغاز تعطیلات پایان سال تا 15 فروردین بر نحوه عرضه کالا در نقاط مختلف جزیره قشم نظارت دقیق خواهند داشت.

او ادامه داد: با مساعدت دستگاه قضا شهرستان قشم با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، ارائه مواد تاریخ گذشته، مواد غذایی فاسد شده برخورد خواهد شد.

سلکی از مردم ساکن و انبوه میهمانان جزیره قشم درخواست کرد به هنگام خرید محصولات غذایی حتما به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند و از عرضه کنندگان انواع کالا هم درخواست کرد با تکریم به مردم و میهمانان نسبت به ارائه فاکتور اقدام نمایند.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری و هوای کاملا بهاری همه ساله در ایام نوروز میزبان چند صد هزار نفر از مسافران و گردشگرانی است که این جزیره زیبا در جنوب ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

شناسه خبری: 39772

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو