موزه ژئوپارک منطقه آزاد قشم جلوه زیبایی از عالم خلقت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39771
ساعت 11:57 دوشنبه 16 اسفند 1395
مدیر ژئوپارک منطقه آزاد قشم از آماده سازی موزه ژئوپارک در شهر قشم برای بازدید میهمانان نوروز 96 به ویژه علاقمندان به آثار طبیعی، تنوع زیستی و صنایع دستی هنرمندان این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا محسن پور در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه "شما" که از 16 شبکه استانی پخش می شود با بیان این مطلب گفت: زیبایی های منحصر به فرد بستر گنبد و طولانی ترین غارنمکدان قشم در بخشی از موزه ژئوپارک قشم با هنرمندی خاص به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: جزایر ناز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس هم در باکس بزرگی به صورت پاناراما در موزه به نمایش گذاشته شده و با استفاده از فناوری های مدرن و پخش صدای آب، باد و موج بازدیدکنندگان خود را در شرایط طبیعی این اثر زیبا حس می کنند.

به گفته مدیرژئوپارک قشم، بخش دیگری از موزه به تنوع زمین شناختی اختصاص یافته که تلاش شده مفهوم ساده ای از زمین شناختی را به مردم معرفی کنیم.

او به وجود ماکت انسان های عصر پارینه سنگی در موزه ژئوپارک قشم اشاره کرد و گفت: با قرادادن ماکت انسان های عصر پارینه سنگی تلاش شده مردم را با تاریخ دیرینه قشم آشنا کنیم.

محسن پور با اشاره به تغییرات متعدد چیدمان موزه ژئوپارک پس از مرحله دوم ساماندهی، گفت: با اجرای سیاست های جدید در چیدمان فضایی و نمایش نمونه های ارزشمند، استاندارد این موزه از نظر آموزشی و ترویجی ارتقاء یافته است.

مدیر ژئوپارک قشم با بیان اینکه نصب تندیس انسان های عصر پارینه سنگی، غار مصنوعی نمکندان قشم، سواحل زیبای خلیج فارس، جزایر ناز و موارد دیگر جلوه ای خاص به موزه ژئوپارک داده است، پیش بینی کرد که میزان بازدید میهمانان نوروزی قشم از این مجموعه زیبا نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت تر خواهد بود.

به گفته وی، افزون بر سه هزار گونه مختلف تاکسیدرمی شده شامل کوچکترین پستاندار جهان با نام «حشره خوار کوتوله» به وزن 2 گرم و اسکلت نهنگ 11 متری در این موزه به نمایش درآمده است.

محسن پور اظهار کرد: همچنین نمونه تاکسیدرمی شده سه گونه از لاک پشت های حوزه خلیج فارس همچون لاک پشت پوزه عقابی و پشت چرمی (با 725 کیلوگرم وزن و 2 متر قد) را می توان در این موزه مشاهده کرد.

بنا به این گزارش، موزه ژئوپارک قشم در سال 1379 در شهر قشم راه اندازی شد و تاکنون علاوه بر جذب مسافران و گردشگران، میزبان خیل عظیمی از گروه های پژوهشی بوده است در این موزه در کنار نمونه های تاکسی درمی شده جانوران، هنر بومیان جزیره همچون صنایع دستی، ابزار کار مردان و درب های چوبی خانه های قدیمی نیز به نمایش گذاشته شده است.

شناسه خبری: 39771

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو