توزیع و کاشت 6 هزار اصله نهال در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39767
ساعت 11:40 دوشنبه 16 اسفند 1395
همزمان با روز درختکاری (15 اسفند) با حضور مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات قشم شش هزار اصله نهال در شهر قشم توزیع و کاشته شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در حاشیه کاشت نهال در روز درختکاری گفت: بخشی از سه هزار اصله نهال بومی مناطق گرمسیر شامل ختمی درختی، آکاسیا، کنوکارپوس و کاسیا در روز درختکاری با هدف توسعه جنگل اکالیپتوس شهر قشم در محل این جنگل رو به روی پارک زیتون کاشته شد.

فرامرز مومنی ادامه داد: همزمان با روز درختکاری سه هزار اصله نهال حرا نیز در حد فاصل بین روستای هلر و شهر درگهان برای توسعه جنگل های دریایی حرا توسط دانش آموزان قشمی در حال کاشت است.

به گفته مؤمنی، بخشی از سه هزار نهال ختمی درختی، آکاسا، کنوکارپوس و کاسیا هم با هدف توسعه فضای سبز بین مردم شهر قشم به صورت رایگان توزیع گردید.

وی با اعلام اینکه جنگل حرای قشم به عنوان ذخیره گاه زیست کره در جهان شناخته شده و ثبت آن به عنوان میراث بشریت در یونسکو دنبال می شود بیان داشت: حفاظت و توسعه از این جنگل برای تمامی شهروندان و مسئولان ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات قشم اظهار کرد: امسال برای حفظ این منبع طبیعی ارزشمند در فصول مختلف بیش از 50 هزار اصله نهال حرا در حوزه جنگل های حرای جزیره کاشته شده است.

 بنا به این گزارش، همزمان با 15 اسفند مراسم روز درختکاری با حضور مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین شهرستانی، دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در جنگل اکالیپتوس شهر قشم برگزار شد.

شناسه خبری: 39767

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو