توسعه همه جانبه روستاهای جزیره قشم در دستور کار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39727
ساعت 10:41 پنج‌شنبه 12 اسفند 1395
جانشین معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، سال 96 را سال شکوفایی همه جانبه حوزه فرهنگی جزیره قشم دانست.

به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی گفت:  با جدیت تمام به دنبال توسعه نیرو انسانی به عنوان موتور محرک توسعه جزیره و سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

او رشد حوزه فرهنگی را در گرو همدلی و همراهی مردم با مسئولین برشمرد و افزود: توسعه نیروی انسانی لازمه هرگونه رشد اقتصادی و پس از آن شکوفایی فرهنگی است و هرکجا که کار به مردم واگذار شده باشد با نتایج اثرگذار و مثبت همراه بوده است.

کمالی، اخلاق مداری را زیربنای هرگونه کار فرهنگی دانست و بیان داشت: ایستگاه اول شروع به کار فرهنگی بسط و گسترش اخلاق در بین مردم و تمامی نهادهای مسئول در جزیره است.

سرپرست مدیریت فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: نهاد کتابخانه ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی از جمله مهمترین بخش هایی است که با ورود به این حوزه ها درنظر داریم به نیروی انسانی توانمند و اخلاق مدار دست پیدا کنیم.

مشاور مدیرعامل سازرمان منطقه آزاد قشم در امور توسعه و عمران روستایی اظهار کرد: روستاها نقش مهمی در توسعه جزیره دارند و نگاه به آنان نباید صرفا توسعه فیزیکی باشد.

او ادامه داد: توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها در کنار رشد اقتصادی و عمرانی ضروری است و اولین رسالت این مدیریت هدفمند کردن خدمات سازمان منطقه آزاد در روستاها می باشد تا هم مردم بهتر از آن بهره مند شود و هم سازمان هرچه سریع‌تر به اهداف مورد نظر در چشم انداز توسعه جزیره دست پیدا کند.

کمالی تأکید کرد: اطمینان دارم توانایی بخش خصوصی در کنار خدمات سازمانی پتانسیل قوی را برای آبادانی جزیره فراهم خواهد کرد.

جانشین معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری گفت: ما به دنبال تصدی گری در جزیره نیستیم و نگاه ما حذف موانع برای آسان سازی راه سرمایه گذاران در بخش های فرهنگی و هنری به خصوص در روستاها است.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت مشتمل بر 65 روستا در جنوب کشور قرار دارد.

شناسه خبری: 39727

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو