افزایش 100 درصدی ظرفیت هتل های جزیره قشم | سفر به عمان با خودرو از قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39726
ساعت 10:29 پنج‌شنبه 12 اسفند 1395
فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال و نوروز 96 در یک نشست خبری برنامه های حوزه فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم را تشریح کرد.

سفر به عمان از جزیره قشم با خودرو شخصی در مسیر دریایی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از امکان سفر مسافران نوروزی جزیره به بندر خصب عمان به عنوان یک هدیه نوروزی نام برد.

وی گفت: با راه اندازی خط دریایی قشم به عمان در مرداد ماه امسال، امکان سفر به این کشور از قشم فراهم شده و مسافران نوروزی می توانند از این فرصت برای یک سفر رویایی دو هفته ای با صدور ویزا در مبادی ورودی استفاده کنند.

حقدل افزود: سفر دریایی به عمان با استفاده از شناورهای بسیار مدرن و پیشرفته که امکان انتقال خودرو شخصی مسافران را دارد، انجام می شود و مسافران می توانند به مدت دو هفته در این سفر با خودرو شخصی در کشور عمان تردد نمایند.

به گفته وی در ایام نوروز 96 امکان گردش های دریایی و هوایی و همچنین سفر به اعماق آب های نیلگون خلیج فارس هم برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مسافران می توانند از طریق بنادر شهید ذاکری و درگهان و همچنین اسکله های کندالو، گورزین، سهیلی و طبل با استفاده از قایق های گردشگری از زیبایی آب های نیلگون خلیج فارس به ویژه در محدوده جنگل دریایی حرا و همچنین تماشای دلفین های جزیره هنگام لذت ببرند.

او با اشاره به فعالیت چندین مدرسه غواصی در قشم از امکان سفر به اعماق آب های نیلگون خلیج فارس برای مسافران نوروزی هم به عنوان دیگر برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نام برد.

وی ادامه داد: گردش هوایی با استفاده از پرنده های موتوری همچون پاراگلایدرها و کایت بوردها نیز در جزیره قشم فراهم شده و پیش بینی می شود آسمان جزیره در ایام نوروز 96 با طیفی از رنگ های شاد پرنده های موتوری در تسخیر ورزشکاران هوایی قرار گیرد.

جُنگ شادی و برنامه های مفرح در جزیره قشم

این مسئول حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی جُنگ شادی شبانه، اجرای موسیقی محلی و نواحی مختلف ایران و برپایی کنسرت هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده نوروز 96 در قشم است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همه تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط مناسب برای مسافران نوروزی به کار گرفته و امید می رود نوروزی متفاوت با گذشته پیش روی میهمانان جزیره قشم باشد.

افزایش 100 درصدی ظرفیت هتل های جزیره قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از افزایش ظرفیت 100 درصدی اماکن اقامتی در جزیره قشم همچون هتل ها و هتل آپارتمان ها خبر داد.

او با اشاره به خدمات سازمان منطقه آزاد در دولت یازدهم، گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ظرفیت هتل های جزیره قشم به رقم چهار هزار و ۵۰۰ تخت می رسید و با گذشت سه سال شمار تخت های اماکن اقامتی جزیره به ۹هزار تخت افزایش یافته و این روند همچنان روبه افزایش است.

حقدل ادامه داد: قریب به شش تا هفت میلیون مسافر با هدف بازدید از اماکن منحصر به فرد طبیعی جزیره، ساحل بسیار زیبا، جنگل های حرا و همچنین بازار مناسب خرید در طول سال به جزیره قشم سفر می کنند که سهم مسافران نوروزی به بیش از ۷۰۰هزار نفر می رسد.

او تسهیل عملیات ورود و خروج مسافران جزیره قشم را هم مورد توجه قرار داد و گفت: برای آسان سازی شرایط تردد در مسیر اسکله شهید ذاکری و بندر لافت – بندر پهل نیز با افزایش لاین تردد و شناورها و لندینگ کرافت ها تلاش شده شرایط مناسبی برای ارائه خدمات با ظرفیت صد درصدی ایجاد شود.

به گفته وی، اسکله درگهان نیز که از چند ماه پیش فعالیت خود را در زمینه نقل و انتقال مسافران به بندرعباس و بالعکس آغاز کرده طی ایام نوروز نقش مهمی در این زمینه و کمک به سفرهای قشم  ایفا خواهد کرد.

حقدل یادآور شد: امسال ۸ کمپ پارک گردشگری در 60 هکتار زمین در کنار سواحل زیبای خلیج فارس با ظرفیت اسکان ۵۰هزار نفر در نقاط مختلف جزیره با امکانات بسیار مناسب همچون سرویس های بهداشتی و حمام، نمازخانه، پارک بازی کودکان، فضای ورزش های ساحلی، پارک خودرویی، فضای سبز، روشنایی، آب، کانکس های فروش مواد غذایی و همچنین نصب تلویزیون های بزرگ برای پخش برنامه های متنوع آماده سازی شده است.

او همچنین از آماده سازی 10 سالن ورزشی تربیت بدنی و سازمان منطقه آزاد قشم برای اسکان مسافران در مواقع ضروری همچون بارش شدید باران و وزش بادهای شدید به عنوان دیگر خدمات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نام برد.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های فراوان گردشگری همه ساله میزبان انبوه مسافران از نقاط مختلف ایران و جهان است که اوج این سفرها را می توان در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز مشاهده کرد.

شناسه خبری: 39726

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو