همکاری بنادر کاسپین و ماخاچ کالا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39717
ساعت 18:44 سه شنبه 10 اسفند 1395
در بازدید رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه از منطقه آزاد انزلی توافق شد
همکاری بنادر کاسپین و ماخاچ کالا ظرفیت مناسبی برای توسعه مراودات تجاری و همکاریهای اقتصادی

به گزارش فرینا، در نشست مشترک وحید طالب پور عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با بدرالدین محمد اوف رئیس اتاق بازرگانی جمهوری خود مختار داغستان روسیه بر توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو منطقه با بهره گیری از ظرفیت بنادر کاسپین و ماخاچ کالا تصریح شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست، داغستان را از مناطق با اهمیت در منطقه دریای خزر و قفقاز اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 20 شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند و اولویت اصلی این سازمان در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین المللی و گسترش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزربه ویژه روسیه است.

طالب پور با اشاره بازدید اخیر معاون رئیس جمهور و تعدادی از تجار جمهوری داغستان به منظور سرمایه گذاری دراین منطقه اظهار داشت: پیرو این دیدار مقرر شد هیاتی از مدیران ارشد سازمان و انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این منطقه در سال آینده به منظور پیگیری مذاکرات صورت گرفته، از بندر ماخاچ کالا بازدید نمایند.

او در ادامه اظهار داشت: همکاری بنادر کاسپین و ماخاچ کالا موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان دو کشور شده و با بهره برداری از بندر کاسپین زمینه افزایش همکاریهای دو جانبه تجاری و اقتصادی بین دو منطقه بیش از پیش فراهم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی جمهوری خودمختار داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی و دینی فراوان میان دو منطقه و با اشاره به پیشرفتها و دستاوردهای سازمان منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر، آمادگی اتاق بازرگانی و تجار منطقه داغستان را برای توسعه مبادلات بین مناطق دو گانه اعلام نموده و خواستار توسعه گردشگری دریایی و تجارت چمدانی بین طرفین شد.

بدرالدین محمداوف با اشاره به زیرساختهای ترانزیتی و آثار برجای مانده از معماری ایرانی در ماخاچ کالا، زمینه و شرایط را برای توسعه روابط گردشگری و اقتصادی بین دو منطقه بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: تجار و بازرگانان این جمهوری در نمایشگاه تخصصی ایران و روسیه که در خرداد سال آینده در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود مشارکت فعالی دارند.

در این نشست نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گیلان و جمعی از مدیران اتاق بازرگانی استان و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند و هیات اقتصادی جمهوری داغستان از زیرساختهای منطقه آزاد انزلی، مجتمع بندری کاسپین و مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه بازدید کردند.

شناسه خبری: 39717

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو