جزیره قشم با فضای سبز جانی دوباره می گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39691
ساعت 19:26 يکشنبه 8 اسفند 1395
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم از احیای نخلستان امیرالمومنین (ع) قشم در نزدیکی پارک زیست فناوری در مسیر ساحل جنوبی خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز مومنی با اعلام این خبر گفت: با اتمام عملیات احیای درختان نخلستان امیرالمومنین (ع) در سال جاری، طرح توسعه این نخلستان تا 50 هکتار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او با اعلام اینکه در این نخلستان ساختمان نگهبانی احیا و تاسیسات نگهداری و سیستم آبیاری قطره ای ایجاد شده است، افزود: نگهداری از نخل ها با عملیات آبرسانی توسط نگهبان انجام می شود و خوشبختانه طی 10 روز گذشته بارش های باران شرایط بسیار خوبی را برای این نخلستان رقم زده است.

 جزیره با توسعه فضای سبز جانی دوباره می گیرد

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: نگاه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به اهمیت توسعه فضای سبز موجب اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه در این بخش شد که موجب جان گرفتن دوباره جزیره می شود.

او ادامه داد: توسعه فضای سبز از شهر قشم با کاشت گل های زیبای فصلی شروع شده و تا روستای باسعیدو در غربی ترین نقطه جزیره ادامه پیدا کرده است.

مومنی با اعلام اینکه نهضت  کاشت نخل در جزیره قشم هم در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است، گفت: تا کنون بیش از یک هزار و 200 نفر نخل با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال با ضمانت ماندگاری نخل ها و تعویض رایگان نخل های آسیب دیده احتمالی تا یک سال در سرتاسر جزیره کاشته شده است.

او از تهیه و کاشت 11 هزار نخل کشت بافت در خزانه نهال ایران زمین در جزیره قشم خبر داد و افزود: تعداد 20 هزار نخل کشت بافت دیگر هم از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم تهیه شده که در فصل مناسب در این خزانه کاشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات قشم همچنین از عملیات 90 هزار متر مربعی چمن کاری در   سطح شهر قشم خبر داد و تاکید کرد که این میزان کاشت چمن در مدت یک سال، بیش از 50 درصد کل عملیات چمن کاری انجام شده در سال های گذشته قشم می باشد.

او گفت: بیش از 40 هزار درخت و درختچه بومی ویژه منطقه نیز براساس سیاست توسعه فضای سبز جزیره توسط کارکنان شرکت آب، برق و تأسیسات قشم به عنوان متولی فضای سبز جزیره در نقاط مختلف کاشته شده است.

بهار در زمستان با کاشت گل های فصلی

مومنی همچنین از کاشت 600 هزار نشاء گل فصلی در نقاط مختلف شهر قشم خبر داد و بیان داشت:  فضای شهر قشم با کاشت سه برابری گل های فصلی نسبت به سال های گذشته کاملا بهاری شده و این تغییر را قشموندان به خوبی درک می کنند.

او از عملیات قطره ای کردن آبیاری گل ها که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب موجب پرپشت شدن گل ها و افزایش طول عمر آنان می شود هم به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری نام برد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم همچنین یادآور شد: مسیر بلوار آزادگان حد فاصل میدان استقلال در ورودی شهر قشم تا میدان شهدای گمنام هم با گل های زیبای کاشته شده در بیش از 6 هزار گلدان صخره ای آذین بندی شده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران این روزها با هوای کاملا بهاری و زیبایی خاصی که با توسعه فضای سبز به خود گرفته در انتظار ورود انبوه مسافران و گردشگران نقاط مختلف ایران و جهان است که این جزیره زیبا را به عنوان مقصد گردشگری ایام تعطیلات پایان سال و نوروز 96 خود انتخاب کرده اند.


شناسه خبری: 39691

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو