گزارش | بخش اول | بازدید اکبر ترکان از منطقه آزاد ارس | فرودگاه ارس ساخته می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39635
ساعت 16:49 چهارشنبه 4 اسفند 1395
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (چهارشنبه) از پروژه های سرمایه گذاری شده در منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ارس، اکبر ترکان در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی از مراکز گلخانه ای تولید کننده گوجه فرنگی، توت فرنگی، گل رز هلندی و مجتمع گلخانه ای تارلا امین یکی از بزرگترین مراکز گلخانه ای خاورمیانه بازدید کرد.

او سپس از حمام تاریخی جلفا بازدید کرد که به تازگی مرمت و احیای آن با اعتبارات منطقه آزاد ارس به پایان رسیده و درهایش به روی گردشگران باز شده است. ترکان در سفر قبلی به ارس و در بازدید از این حمام بر ضرورت بازسازی و احیاء سریه این بنای دوره قاجاریه تاکید کرده بود. این حمام با اعتباری بالغ بر 11.7 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است.

ساختمان مدیریت غذا و دارو ی سازمان منطقه آزاد ارس در مراسمی با حضور مشاور رییس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

کارخانه های تولید کننده چوب MDF (جلفا چوب صنعت ارس و پانا چوب)، کفش دنیلی، آذر تجهیز طب ارس تولید کننده دستکش های پزشکی، فنس های تزیینی، پروفیل آلومینیوم تولید کننده نوارهای UPVC و خودروسازی اقماری با برند برلیانس تولید کننده تاکسی لندن، آمبولانس و موتور سیکلت امدادی مورد بازدید قرار گرفت.

هم چنین کلنگ آغاز عمليات عمراني و ايجاد دسترسي هاي جديد در شهرك صنعتي ٢٦٠ هكتاري منطقه آزاد ارس با اعتباري بالغ بر ٨١ ميليارد ريال با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به زمین زده شد.

ورود فناوری های نوین در صنایع کشاورزی در منطقه آزاد ارس
مشاور رييس جمهور در گفت و گو با خبرنگاران در مجتمع گلخانه ای تارلا امین در منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس به واسطه وجود رودخانه ارس از ظرفيت هاي خوبي براي توسعه فعاليت هاي كشاورزي دارد و در اين راه از حمايت مديرعامل اين منطقه نيز برخوردار است.

او ادامه داد: مجتمع گلخانه اي تارلا امين در ارس نمونه بسيار موفقي از ورود فناوري هاي نوين و پيشرفته در مناطق آزاد كشور است و باید از خلق ایده های جدید، نوآورانه توام با ایجاد اشتغال در این مناطق حمایت کرد.  وبژگی های فناورانه ی این گلخانه، الگوهای جدیدی برای سایر گلخانه ها در کشور است که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

او متذکر شد: احداث این گلخانه توسط بخش خصوصی تجربه موفقی در منطقه آزاد ارس بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این گلخانه با الهام از تجربیات کشورهایی همچون هلند انجام گرفته که موفق هم بوده است.

ترکان افزود: اين مجتمع گلخانه اي ١٣ هكتار از ٥٠ هكتار مساحت خود را مورد بهره برداري قرار داده و با توليد محصولات گلخانه اي با استفاده از تكنولوژي وارداتي از كشور هلند به يكي از تامين كنندگان ميوه در روسيه و تركيه تبديل شده و محصولات خود را به اين كشورها صادر مي كند که این نمود واقعی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.

فرودگاه ارس ساخته می شود
اكبر تركان در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران تاکید کرد: منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت و اجراي محورهاي مرتبط با سياست هاي اقتصاد مقاومتي رتبه خوبي دارد.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار فرینا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای احداث فرودگاه در ارس گفت: پس از اخذ مجوز از هواپيمايي كشوري مراحل احداث فرودگاه ارس آغاز مي شود و مانند فرودگاه منطقه آزاد ماكو سعي خواهد شد تا ظرف مدت يك سال و نيم اين فرودگاه ساخته شود.

او هم چنین در کارخانه تولید چوب MDF تاکید کرد: راه اندازي بازار صنعت چوب در صنعتي ترين منطقه آزاد كشور، تجارت، كسب و كار و اشتغال در اين حوزه را رونق خواهد داد.

گزارش: میثم غلامی

شناسه خبری: 39635

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو