کسب مدال برنز مسابقات جهانی بر گردن پاراگلایدر کار قشمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39620
ساعت 18:21 سه شنبه 3 اسفند 1395
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برافراشته شدن پرچم منطقه آزاد قشم در جریان مسابقات فرود دقت روی دریاچه یخ کشور لیتوانی خبر داد.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل گفت: علیرضا عمیدی ورزشکار موسسه پروازی "آسمان بهران" منطقه آزاد قشم موفق به کسب مدال برنز رقابت های جهانی فرود دقت روی دریاچه "يخ" در کشور لیتوانی شد.

حقدل افزود: این ورزشکار منطقه آزاد قشم با پرواز توسط پاراگلایدر در کشور لیتوانی بعد از 10 مرحله پرواز در شرایط سخت و سرد در دمای منفی 18 تا 22 درجه توانست مقام پنجم را در رده انفرادی و مقام سوم جهانی را در رده تیمی کسب و مدال برنز را به گردن خود بیاویزد.

وی گفت: اين ورزشكار ايرانی كه با حمايت سازمان منطقه آزاد قشم در اين رقابت ها شركت كرده بود، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی دسته اول FAI CAT 1 کلاسیک پاراموتورسال 2017 و  مسابقات جهانی دسته اول FAI - CAT 1 پاراگلایدر سال 2017 را نيز به دست آورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فدراسیون ورزش های جهانی FAI در تلاش است که مسابقات پاراگلایدر و چتربازی در رشته فرود دقت هم در المپیک برگزار شود که این موضوع مهم در هیئت المپیک در حال بررسی است.

حقدل گفت: عليرضا عميدی نخستین و تنها ورزشکار ایرانی این رشته تا کنون چندین مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات جهانی FAI کسب کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: نام این ورزشکار منطقه آزاد قشم در لیست فدراسیون جهانی  FAIهم به عنوان یکی از 100 خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا به ثبت رسیده و تنها ایرانی ورزشکار این رشته است که حکم رسمی و داوری در مسابقات بین الملی آمریکا و چندین مسابقه FAI  را دارد و در مهمترین و بزرگترین تیم های جهانی رقابت کرده است.



شناسه خبری: 39620

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو