حمایت قشم از ایجاد ژئوپارک های جدید در کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39618
ساعت 18:19 سه شنبه 3 اسفند 1395
مدیر ژئوپارک قشم گفت: ایجاد ژئوپارک های جدید در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا با نقش راهبردی ژئوپارک قشم محقق می شود.

به گزارش فرینا، حمید رضا محسن پور افزود: ژئوپارک قشم در تلاش است نقش راهبری خود را به عنوان الگويی موفق در توسعه پايدار و رشد اقتصاد جوامع محلی به خوبی ايفا نمايد .

محسن پور گفت: ژئوپارک قشم همچنین از ایجاد ژئوپارک های جدید در نقاط مختلف ایران حمایت می کند.

وی افزود: ژئوپارک قشم به عنوان اولين ژئوپارک ثبت شده خاورميانه در شبكه جهانی ژئوپارک های يونسكو مقدمات سفر رئيس و اعضا شورای جهانی ژئوپارک های يونسكو به كشور ايران را در راستای ايفای نقش حمايتی و هدايتی خود در توسعه و ترويج مفهوم و اجرايی نمودن برنامه های يونسكو، فراهم کرد.

مدیر ژئوپارک قشم ادامه داد: سفر رئيس و اعضا شورای جهانی ژئوپارک های يونسكو به ايران در راستای بازديد و تهيه گزارش مقدماتی از بخش های مستعد و دارای ارزش های زمين شناختی و برخوردار از تنوع زيستی و فرهنگی سرزمين ايران، فراهم شد.

محسن پور گفت: مارتينی رئيس شورای عالی ژئوپارک های يونسكو روز يكشنبه ( یکم اسفند ) وارد ایران شد و با همراهی يكی از اعضای شورا، مدير ژئوپارک قشم و رئيس بخش ميراث زمين شناختی و ژئوتوريسم كشور بازديد خود از نقاط مختلف استان هرمزگان را آغاز کرد و این سفر با همكاری كمسيون ملی يونسكو، سازمان زمين شناسی، استانداری ها و همراهی نمايندگان، صاحبنظران و اعضای شورای عالی ژئوپارک های يونسكو محقق شد.

وی افزود: تیم ژئوپارک جهانی تا کنون از منطقه تالاب بین المللی "خور آذینی" شهرستان سیریک، پدیده های زمین شناسی منطقه، ذخیرگاه جهانی گنو، گنبدهای نمکی هرمزگان بازدید کرده و تا پایان امروز هم از مناطق دیگر دارای پتانسیل زمین شناسی در این استان دیدن خواهند کرد.

مدیر ژئوپارک قشم با اعلام اینکه اعضای این تیم برای یک هفته به ایران سفر کرده اند، گفت: استان فارس با ظرفیت های مناسب حوزه زمین شناسی مقصد بعدی تیم ژئوپارک جهانی است و پس از آن ایران را ترک خواهند کرد.

محسن پور افزود: در طول اين سفر با بهره گيری از تخصص و تجارب رئیسان و كارشناسان استان هرمزگان در حوزه های برنامه ريزی، گردشگری، محيط زيست و منابع طبيعی از محدوده ها و ذخيره گاه های ارزشمند دارای پتانسيل بوم گردی و زمين گردی استان هرمزگان بازديد می شود.


شناسه خبری: 39618

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو