امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39577
ساعت 12:20 شنبه 30 بهمن 1395
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه ای را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایران 1404 با هدف تأمین اهداف توسعه ای امضا کردند.

به گزارش فرینا، این تفاهم نامه با توجه به موقعیت و پتانسیل های بالقوه جزیره ی قشم در راستای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اعم از عمرانی، انرژی و گردشگری و به منظور ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری های اقتصادی  فنی، بین سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی کشور امضا شد.

این تفاهم نامه برهمکاری متقابل در راستای شناسایی و بهره بردای از فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم به ویژه در حوزه های ساخت شبکه ارتباطی خلیج فارس شامل پل خلیج فارس، توسعه ی بندر کاوه و بزرگراه و خطوط ریلی مربوطه، صنایع نفت و انرژی، ساخت و توسعه بنادر و فرودگاه،  ایجاد چرخه کامل تولید فولاد، تولید آب و برق و توسعه انرژی های تجدید پذیر تاکید دارد.

سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی، LNG و صنایع و خدمات جانبی و وابسته، قطب بانکرینگ (تأمین سوخت و سبد کامل نیازمندی های کشتی های عبوری) کشور در منطقه سلخ، پروژه جزیره گردشگری هنگام، ساخت مجتمع های کلان رفاهی و گردشگری و خدماتی، صنایع شیلات (ماهی در قفس، صید صنعتی، پرورش میگو، ریز جلبک و ... ) و صنایع فرآوری هم از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه با مشخص نمودن وظایف هر یک از دو طرف، ناصر شیخی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده تام الاختیار این وزارت خانه و کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان نماینده تام الاختیار این سازمان برای اجرای مراحل بعدی و اقدامات عملی مفاد این تفاهم معرفی شدند.

مقرر شد نمایندگان طرفین جلسات ماهیانه مشترک داشته و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهند و نظارت فنی و حسن اجرای این تفاهم نامه هم به عهده معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم واگذار شد.

در مراسم امضای تفاهم نامه یاد شده به جز حجت الله میرزائی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که مفاد این تفاهم نامه را امضا کردند، مدیران عامل، مدیران ارشد و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی کشور هم حضور داشتند.

شناسه خبری: 39577

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو