گمرک و پایانه مرزی پلدشت راه‌ اندازی می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39559
ساعت 16:49 چهارشنبه 27 بهمن 1395
مدیرکل گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور توسعه تجارت در منطقه آزاد ماکو گمرک و پایانه مرزی پلدشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، اکبر نوبخت به آخرین وضعیت پایانه مرزی پلدشت پرداخت و اظهار داشت: اقدامات لازم برای ایجاد پایانه مرزی پلدشت آغاز شده و درصدد هستیم پایانه و گمرک پلدشت را فعال کنیم.

مدیر کل گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه راه اندازی گمرک و پایانه مرزی پلدشت یکی از اهداف مهم منطقه آزاد ماکو است گفت: این اقدام سبب می‌شود تا مرزنشینان از تاثیرات مثبت تبادلات و تجارت این مرز بهره‌مند شوند.

او افزود: راه‌اندازی رویه‌های تجارت اعم از ترانزیت و واردات از اهداف منطقه آزاد ماکو در پایانه و گمرک پلدشت است و امید است تا سال آینده رویه مسافری نیز در این مرز راه‌اندازی شود بدین منظور از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز حمایت می‌شود.

نوبخت به برخی از مشکلات و معضلات منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: قانون بد بهتر از بی قانونی است ما اکنون دچار تعدد قوانین هستیم به روزسازی قوانین مناطق آزاد از نیازهای مبرم مناطق به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: چرخش قدرت تا چندی پیش در شهرهای پلدشت، ماکو و شوط به گونه‌ای دیگر بود که اکنون تغییر یافته است ولی هنوز این تغییر مورد قبول عده‌ای قرار نگرفته است این موارد باید مورد توجه افراد حکومتی قرار گیرد و به قانون احترام بگذراند چنانچه حاکمیت‌ها به رسمیت شناخته شود به رشد مناطق نیز کمک خواهد کرد.

شناسه خبری: 39559

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو