قشم پیشگام ساخت سیستم های آنالیز خلوص بخار صنایع نیروگاهی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39556
ساعت 16:18 چهارشنبه 27 بهمن 1395
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت آنالایزرهای نیروگاهی با استفاده از مُبدل های حرارتی با فشار و حرارت بالا در قشم به عنوان اقدامی بسیار مهم در حوزه صنایع عظیم نفت و نیروگاهی کشور نام برد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی در جمع خبرنگاران و در محل تولید این محصولات صنعتی (شرکت پیرامون سیستم)، گفت: این سیستمهای آنالیز جهت اندازگیری خلوص بخار با فشار 110 آتمسفر و دمای 550 درجه سانتیگراد برای نخستین بار در ایران و در منطقه آزاد قشم تولید شده است.

او با اعلام اینکه طراحی این سیستم ها در ابعادی به طول 9 متر، عرض 3 متر و 80.2 متر ارتفاع با 5.8 تن وزن توسط متخصصان ایرانی و نیروهای بومی متخصص جزیره قشم در این منطقه ساخته می شود، گفت: بومی سازی این صنعت گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است که مانع از خروج ارز برای واردات این گونه تجهیزات می شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، ساخت سیستم های آنالایزر خلوص بخار با کیفیت بالا در قشم، توان تولیدکنندگان بویلر ایرانی برای رقابت با کشورهای تولید کننده را افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت پیرامون سیستم قشم هم با اعلام اینکه براساس درخواست شرکت مپنا 10 دستگاه آنالایزر خلوص بخار در این واحد تولیدی در حال ساخت است، گفت: آماده سازی این تعداد سیستم با فشار و حرارت بالا در قشم موجب جلوگیری از خروج 3 میلیون یورو ارز از کشور می شود.

رضا راجی کرمانی افزود: دستگاه اندازه گیری ناخالصی های بخار (آب، گاز و...) نیروگاهی برای نخستین بار در ایران و در جزیره قشم با 15 درصد زیر قیمت مشابه خارجی تولید شده است.

او با اعلام اینکه که آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، هند و آمریکا تولید کننده اینگونه تجهیزات هستند، گفت: با ساخت این تجهیزات در منطقه آزاد قشم به جرات می توان ادا کرد که امروز ایران اسلامی در زمره مهمترین کشورهای تولید کننده اینگونه سیستم ها قرار گرفته است.

او گفت: دستگاه های سفارشی شرکت مپنا تا اواخر سال آینده به مقصد استان های خراسان، خوزستان، کرمان، هرمزگان و چند استان شمالی کشور ارسال خواهد شد.

راجی همچنین از رایزنی با کشورهای حاشیه دریای خزر (آسیای میانه) برای بازاریابی خارجی این دستگاه ها خبر داد و گفت: از سال 96 بحث صادرات این محصول به صورت جدی در دستور کار این شرکت قرار خواهد گرفت.

شرکت پیرامون سیستم قشم به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان صنعتی کشورمان، فعالیت خود را از سال 1386 با اعتبار ۱۸میلیارد ریال در شهرک صنعتی فجر قشم آغاز کرده است.

این شرکت با 30 نیروی متخصص و ماهر مشغول طراحی، ساخت و تولید قطعات حساس صنایع عظیم نفت، گاز و نیروگاهی در منطقه آزاد قشم است که بیش از 50 درصد نیروهای این مجموعه بومی جزیره قشم هستند که از طریق آموزش های لازم به موقعیت تکنسین فنی رسیده اند و هم اکنون در بخش های تراشکاری، جوشکاری، فنی و چند حوزه دیگر مشغول فعالیت هستند.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 120 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است

شناسه خبری: 39556

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو