نقش سازمان منطقه آزاد قشم در ارائه خدمات روستایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39539
ساعت 15:37 سه شنبه 26 بهمن 1395
مسائل و مشکلات روستای تولای جزیره قشم در نشست مشترک معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با رئیس شورا و دهیاری این روستا و با حضور نماینده ویژه عمران روستایی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، نماینده ویژه عمران روستایی مدیرعامل این سازمان روز سه شنبه در این نشست، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم طی دو سال گذشته خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه روستاها انجام داده است.

عبدالجواد کمالی افزود: دهیاری ها به عنوان نمایندگان قانونی روستاها به دلیل مشخص نبودن ارتباطات سازمان منطقه آزاد و دیگر نهادهای این شهرستان در فرآیند کاری خود با مشکلاتی مواجه هستند و باید با یک راهکار مشخص دهیاری ها را از سردرگمی پیج و خم ادارات نجات دهیم.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر قانون و پایبند بودن به قوانین و مقررات موجب پیشرفت بیشتر و نظم و انضباط در ساخت و سازهای روستایی می شود که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به ویژه در شرایط سخت است.

نماینده ویژه عمران روستایی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: به دلیل نبود ارتباط مناسب بین دهیاری ها و سازمان منطقه آزاد قشم متاسفانه خدمات انبوه این سازمان در روستاهای جزیره نادیده گرفته می شود.

کمالی تاکید کرد: با ایجاد یک کمیته قوی و تصمیم گیرنده و حرکت در مسیر قانون می توانیم شاهد حل  مشکلات حوزه روستایی در یک فرآیند همدلی و وحدت با نگاه به توسعه همه جانبه روستا ها باشیم.

در این نشست 6 مصوبه برای حل مشکلات روستای تولا با بیش از 8 هزار نفر جمعیت مورد تائید قرار گرفت که براساس آن قرار شد املاک تصرفی این روستا توسط تیمی متشکل از املاک و گشت اراضی سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری تولا مسائل این حوزه را بررسی کنند.

بازنگری طرح شبکه معابر روستایی با مشارکت مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و دهیاری تولا، آماده سازی معابر برای خدمات آبرسانی، کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز توسط نماینده معماری و شهرسازی معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، گشت اراضی، دهیاری و شورای اسلامی تولا هم از دیگر مصوبات این نشست بود.

استقرار یک نیرو به عنوان ناظر محیطی در دفتر همیاری روستای تولا و جمع آوری زباله و تنظیف محیط این روستا هم از دیگر مصوبات این نشست بود و در خاتمه مقرر شد از بودجه سال 96 نسبت به تعریض محور اصلی روستای تولا با ایجاد فضای سبز و تامین روشنایی معابر نیز اقدام شود.

شناسه خبری: 39539

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو