جشنواره های روستایی قشم فرصتی برای بهترین ها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39508
ساعت 11:07 يکشنبه 24 بهمن 1395
مدیر ژئوپارک قشم از برگزاری چهار رشته ورزشی در قالب جشنواره های روستايی ژئوپارک در جزیره قشم به عنوان فرصتی برای شناسایی بهترین ها از میان جوامع محلی نام برد.

به گزارش فرینا، حمید رضا محسن پور با بیان این مطلب گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تمركز بر مسابقات بومی و محلی با نگاه به توسعه و ترويج اقتصاد محلی بود.

او ادامه داد: حفظ فرهنگ و هويت بومی و انتقال آن به نسل جديد از ديگر اهداف اين رويداد ورزشی بود كه در قالب اجرای مراسمات آيينی و برگزاری بازی های محلی محقق شد .

به گفته مدیر ژئوپارک قشم، مسابقه پرهیجان کُندِر کشی در ساحل ( انتقال دو حلب 17 کیلویی آب توسط ورزشکاران  در مسیر 50 متری که این دو حلب در دو طرف یک چوب به شکل ترازو برای حمل نصب شده است) برای نخستین بار در کشور در روستای سلخ برگزار شد که تماشاگران به گرمی از آن استقبال کردند.

محسن پور از طناب کشی، دار توپ و فوتبال ساحلی هم به عنوان دیگر رشته های مسابقات دهه مبارک فجر در روستای سلخ نام برد که تحت عنوان سومین جشنواره روستایی ژئوپارک قشم در پارک ساحلی این روستا برگزار شد.

او از دهیاری و شورای اسلامی سلخ، هیات ورزش های بومی روستایی قشم،هلال احمر، آموزش و پرورش بخش شهاب و معاونت فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در برگزاری این مسابقات تقدیر کرد.

بنا به این گزارش، حدود 50 نفر از ورزشکاران در رشته های یاد شده موفق به کسب جوایزی از این رویداد شدند همچنین از خيرين و پيشكسوتان روستای سلخ هم در این برنامه پرهیجان تجلیل شد.

شناسه خبری: 39508

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو