پیشنهاد 47 هزار میلیارد ریالی قشم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39503
ساعت 15:50 شنبه 23 بهمن 1395
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای 7 طرح خدماتی حوزه ICT با 47 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می توانیم شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی فراهم کنیم.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به عنوان نماینده سازمان منطقه آزاد قشم افزود: توسعه زیرساخت فیبرنوری در جزیره، فیبر نوری ارتباطی قشم با منطقه فجیره در عمان، هوشمند سازی کنتورهای خانگی و حرکت به سوی داشتن شهری هوشمند به عنوان بخشی از طرح های هفتگانه مورد نیاز سرمایه گذاری در قشم نام برد.

وی از توسعه زیر ساخت شبکه بی سیم شامل راه اندازی پوشش LTE جاده ای و LTE جزیره، توسعه فیبر ارتباطی جزیره با سرزمین اصلی (قشم – بندرعباس)، دیتا سنتر منطقه ای برای ارائه خدمات میزبانی وب و ارائه سرویس های مبتنی بر داده ها هم به عنوان بخش دیگری از پیشنهادات سازمان منطقه ازادبرای سرمایه گذاری در حوزه ICT نام برد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با نصب سنسورهای تصویری و محیطی می توانیم سیستم پایش و پردازش تصویر، سنسورهای شهری، تبدیل تجهیزات آنالوگ به دیجیتال را به عنوان خدمات در اختیار فعالان اقتصادی در جزیره قرار دهیم.

او همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد مرکز امنیت به عنوان بخش مهم پیشنهادات هفتگانه سازمان منطقه ازاد قشم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: با ایجاد این بستر خدماتی همچون ایجاد و توسعه سخت افزارهای بومی، نرم افزارهای بومی، ایجاد بستر مناسب برای START UP ها و راه اندازی فضای کسب و کار مدرن و آموزش الکترونیکی را در قشم فراهم کرد.

شیخ زاده با اشاره به سیاست های توسعه همه جانبه قشم براساس برنامه ششم توسعه، گفت: افتتاح نخستین سایت بانکرینگ کشور در قشم با 14 هزار مشترک دریایی، ایجاد خط دریایی بین قشم و عمان و دهها طرح مهم صنایع نفت و گاز و انرژی سرمایه گذاری حوزه ICT در این منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او گفت: تردد بیش از 11 میلیون مسافر در جزیره قشم که اوج حضور میهمانان و گردشگران این منطقه به ایام تعطیلات نوروز با حدود یک میلیون مسافر مربوط می شود نیز اهمیت توجه به ارتقای حوزه ICT در این منطقه را دو چندان می کند.



او با اشاره به وظایف محوله به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور و جهت گیری انجام شده در برنامه ششم توسعه به منظور رشد و تعالی حوزه ICT و ازسویی منویات رهبرمعظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در دنیای امروز حوزه ICT یک حوزه اقتصادی موفق و اشتغال آفرین می باشد که با کمی برنامه ریزی در راستای قوانین و اسناد بالادستی، میتوان این حلاوت را به کام مردم شریف قشم نیز چشاند.

شناسه خبری: 39503

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو