افتتاح 21 طرح مخابراتی با 310 میلیارد ریال در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39479
ساعت 21:21 پنج‌شنبه 21 بهمن 1395
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح 21 طرح حوزه ICT در قشم با 310 میلیارد ریال اعتبار به عنوان گامی مهم برای توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری در این منطقه نام برد.

به گزارش فرینا، محمود واعظی روز پنجشنبه در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت تدبیر و امید که در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزار شد، گفت: درآخرین روز از دهه مبارک فجر حدود 900 میلیارد ریال طرح های مخابراتی در استان هرمزگان از جمله منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

وی افزود: افتتاح مرکز زمینی ایستگاه فضایی قشم با هدف کنترل فعالیت های هوایی که در کشور دومین مرکز محسوب می شود با حدود 100 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای آینده این طرح  برنامه های مفصلی پیش بینی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: افتتاح نسل سوم و چهارم تلفن همراه و خدمات اینترنتی و وای فای برای ساکنان جزیره قشم هم با 210 میلیارد ریال سرمایه گذرای افتتاح  گردید.

به گفته وی، توسعه زیرساخت های حوزه مخابراتی در منطقه آزاد قشم به دلیل دارا بودن ظرفیت های مختلف صنعتی در این جزیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا پایان دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی 145 میلیارد ریال دیگر در حوزه مخابراتی این منطقه سرمایه گذرای خواهد شد.

واعظی با اشاره به پیشنهاد هفت گانه سازمان منطقه آزاد قشم برای سرمایه گذرای 47 هزار میلیارد ریالی در حوزه مخابراتی این جزیره، بیان کرد: پیشنهاد بسیار خوبی ارائه شده و امیدواریم کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جمع بندی این پیشنهاد به نتیجه واحد برسند.

او با اعلام اینکه ICT پیشران توسعه کشور در همه بخش ها محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد که با اتصال قشم به شبکه زیرساخت کشور از طریق یک  فیبرنوری با ظرفیت 48 کُر شرایط مناسبی برای فعالان اقتصادی درمنطقه آزاد قشم ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام و فجر آفرینان 57، گفت: انقلاب ما دارای یک پیام مهم فرهنگی بود و بسیاری از کشورهای اسلامی با حرکت بیداری اسلامی و مردم آزاد اندیش جهان با دریافت این پیام علیه ظلم و ستم استکبار و حامیان جور مبارزه می کنند.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب توطئه های مختلفی را برای شکست  نظام در دستور کار خود قراردادند و جنگ تحمیلی، ترور شخصیت های تاثیر گذار و تحریم های طولانی مدت از جمله آنها بود اما انقلابی که مردم پشتوانه اصلی آن هستند با این ترفندها آسیب نخواهد دید.

واعظی به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاست خارجی توانستیم با فاصله گرفتن از رویکرد گذشته، شرایط مناسبی را برای دوستی با کشورهایی که با ما دشمنی عمیق نداشتند برقرار کنیم و در کنار آن با اجرای سیاست دوراندیشانه رهبری و اجرای آن توسط دولت اجازه ندادیم سیاست های دشمنان نظام برای ما هزینه ساز شوند.

او از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1 + 5 به عنوان یک موفقیت مهم حوزه سیاست خارجی ایران نام برد و مخالفت رئیس جمهور جدید آمریکا با این توافق را موید حرکت درست تیم هسته ای در این مذاکرات برشمرد.

وی همچنین فراهم شدن شرایط صادرات کالاهای ایرانی به نقاط مختلف جهان را از دستاوردهای سیاست موفق خارجی کشورمان برشمرد و گفت: پس از موفقیت برجام میزان صادرات محصولات غیرنفتی ایران بر وارادات ما پیشی گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه پیش از این در حوزه فروش نفت با یک رکود مواجه بودیم، افزود: طی 38 سال گذشته هیچگاه صادرات نفت ایران به بیشتر از دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز نرسید در حالیکه ماه گذشته و برای نخستین بار صادرات نفت کشورمان در دولت تدبیر و امید به دو میلیون و 900 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

او گفت: مذاکرات 30 ماهه هسته ای کشورمان با نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب و سخنان خردمندانه ایشان از اعضای تیم مذاکره کننده و حمایت و پشتیبانی مردم به نتیجه مطلوب رسید.

واعظی از طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید به عنوان اقدامی مهم در حوزه بهداشت و درمان نام برد و گفت: با اجرایی شدن این طرح سهم مردم شهرهای بزرگ در پرداخت هزینه های درمان 6 درصد و در شهرهای کوچک و روستاها به 3 درصد رسید.

وی مهار تورم 40 درصدی بجا مانده از دولت گذشته و کاهش آن به کمتر از 9 درصد در شرایط کنونی را یکی از رمزهای موفقیت دولت تدبیر و امید برای توسعه رونق اقتصادی دانست و گفت با مهار تورم امروز شاهد هموار شدن ریل فعالیت های اقتصادی در سراسر کشورهستیم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت حوزه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان هم از دیگر سیاست های موفق دولت یازدهم بوده و قشم به عنوان الگوی وحدت شیعه و اهل سنت در کشور مطرح است و مردم این منطقه در کمال برادری و مودت در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند.

او امنیت حاکم در کل کشور که باعث توسعه اقتصادی شده را مدیون حضور مقتدرانه نیروهای تامین کننده امنیت دانست .

واعظی با اعلام اینکه کاهش شکاف اقتصادی از سیاست های مهم دولت است، گفت: امسال 712 هزار شغل برای اشتغال جوانان در کشور ایجاد شده و برای پایداری این روند در کشور باید چند سال متوالی و هر سال یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پیش از ظهر امروز با هدف افتتاح 21 طرح مخابراتی ویژه دهه فجر قشم به ویژه افتتاح دومین مرکز فضایی کشور در این منطقه وارد این جزیره شد و پس از افتتاح این طرح ها و شرکت در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت تدبیر و امید در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، جزیره قشم را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

شناسه خبری: 39479

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو