افتتاح دو ترمینال کانتینری سازمان منطقه آزاد قشم در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39463
ساعت 16:51 چهارشنبه 20 بهمن 1395
دو ترمینال مهم کانتینری در پسکرانه منطقه آزاد قشم واقع در مجتمع بندر اقتصادی شهید رجایی بندرعباس با حضور حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و احمد رئیسی معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، دو شرکت "مبشر نور دریا" و "مروارید پارس پایا" به عنوان فعالان اقتصادی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با 420 میلیارد ریال اعتبار این دو طرح را در هشت هکتار زمین احداث کردند.

مدیرسامانه پسکرانه شهید رجایی در این مراسم با اعلام اینکه کل فضای این پسکرانه 90 هکتار است، گفت: با احداث این دو طرح، سطح ترمینال های کانتینرهای سازمان منطقه آزاد قشم در پسکرانه شهید رجایی بندرعباس از 62 هکتار به  70 هکتار افزایش یافته است.

عبدالعلی پور اشرف افزود: با توجه به اینکه بخشی از مساحت 90 هکتاری این مجموعه به معابر و راه های دسترسی اختصاص یافته، تقریبا بیش از 85 درصد فضای پسکرانه سازمان منطقه آزاد قشم برای عملیات کانتنری آماده شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این دو طرح زمینه اشتغال مستقیم برای 150 نیروی کار فراهم شده است.

مدیرسامانه پسکرانه شهید رجایی گفت: تمام خدمات عملیات کانتینری اعم از تخلیه و بارگیری کالای تجار و بازرگانان در این دو محوطه با سرعت عمل خوبی انجام می شود.

به گفته پوراشرف، برای تکمیل این دو ترمینال، عملیاتی همچون ایجاد هیدرانت های آتش نشانی، کانال های دفع آب های سطحی، سیستم اطفاء حریق، تاسیسات آب، برق، روشنایی و آسفالت توسط سرمایه گذاران با هدف ارائه خدمات بهتر تخلیه و بارگیری در این محوطه انجام شده است.

بنا به این گزارش، همزمان به بهره برداری از این دو ترمینال، عملیات اجرایی احداث یک ترمینال جدید کانتینری به مساحت چهار هکتار با اعتبار اولیه 194 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای 50 نیروی کار توسط شرکت "مبشر نور دریا" با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد و ادارت و نهادها و همچنین تجار و بازرگانان آغاز شد.

شناسه خبری: 39463

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو