قشم پایلوت تولید پمپ های درون چاهی نفت در کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39461
ساعت 16:49 چهارشنبه 20 بهمن 1395
برای نخستین بار در ایران صنعت بومی سازی پمپ های درون چاهی نفت با 450 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و با برند ایرانی راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر عملیات تعمیر و ساخت پمپ های درون چاهی شرکت فن آوران پارسیان در قشم که نقش مهمی در صنایع نفتی کشور دارد در این جزیره به بهره برداری رسید.

مسئول کارخانه فن آوران پارسیان قشم به هنگام مراسم افتتاح و بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از این طرح صنعتی، گفت: پمپ های درون چاهی تولیدی در قشم نقش مهمی در استخراج نفت در شرایط غیر طبیعی دارند.

فلاح زاده افزود: زمانی که مخازن نفتی فشار کافی برای استخراج نفت به طور طبیعی را ندارند، پمپ های درون چاهی شرایط تولید مورد دلخواه را فراهم می کنند.

وی با اعلام اینکه تاکنون پمپ های ESP  در کشور بومی سازی نشده بود، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح خط تولید پمپ های درون چاهی با هدف کمک به صنایع نفتی کشور در منطقه آزاد قشم و فراهم شدن شرایط ایجاد اشتغال اولیه برای 65 نفر هستیم.

این مسئول شرکت فن آوران پارسیان گفت: تولید پمپ های درون چاهی یکی از 10 گروه لوازم استراتژیکی است که وزارت نفت برای تولید و بومی سازی آن تاکید داشته و امروز از قشم باید به عنوان پایلوت تولید این تجهیزات مهم صنعت نفت نام ببریم.

سازمان منطقه آزاد قشم براساس قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد کشور، شرایط مناسبی را برای ورود سرمایه گذاران در چهار شهرک صنعتی در این منطقه فراهم کرده و حمایت از فعالان اقتصادی طی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبقر معظم انقلاب در منطقه آزاد قشم با شدت بیشتری در حال اجرا است.

شناسه خبری: 39461

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو