افتتاح پایانه مسافری اسکله کندآلو در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39451
ساعت 10:42 چهارشنبه 20 بهمن 1395
پایانه مسافری اسکله کندآلو به عنوان خدمتی از دولت تدبیر و امید با دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم در نهمین روز دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، با افتتاح این پایانه مسافری 254 متر مربعی که با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علیرضا نصری فرماندار این شهرستان به بهره برداری رسید، شرایط مناسبی برای سفر گردشگران از جزیره قشم به جزیره هنگام و تماشای دلفین های بازیگوش هنگام در این مسیر دریایی فراهم شده است.

همزمان با افتتاح این طرح حوزه دریایی، اعضای باشگاه جستجو و نجارت دریایی قشم که زیر نظر اداره بنادر و دریانوردی کشور فعالیت می کنند با 150 فروند قایق، نمایش زیبایی از رژه دریایی را در آب های نلیگون خلیج همیشه فارس از سواحل شیب دراز تا اسکله کندآلو و جزیره هنگام به نمایش گذاشتند.

شایان ذکر است: در روزهای پیک گردشگری قشم بیش از 5 هزار مسافر حوزه دریایی با استفاده از 290 قایق مسیر اسکله کندآلو تا جزیره هنگام را با هدف تماشای دلفین ها، صنایع دستی بانوان هنرمند هنگام و استفاده از غذاهای لذیذ دریایی این جزیره طی می کنند و در یک جمع بندی می توان از تردد 10 هزار مسافر در یک روز پیک کاری گردشگری دریایی در این مسیر خبر داد.

افتتاح پایانه مسافری اسکله کندآلو که شرایط مناسبی را برای سفرهای دریایی این منطقه فراهم کرده در حقیقت برای 290 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ایجاد نموده که از کنار آن حدود 900 نفر اعضای خانواده فعالان این صنعت ارتزاق خواهند کرد.

در مراسم افتتاح این طرح دریایی علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار این شهرستان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و رئیسان ادارات و نهادها هم حضور داشتند.

جزیره قشم در جنوب ایران همزمان با سراسر کشور طی ایام الله دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف آموزشی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی و ورزشی است.


شناسه خبری: 39451

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو