مصطفی رحمان دوست شاعر نام آشنای ایران به قشم می آید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39450
ساعت 10:29 چهارشنبه 20 بهمن 1395
دو کلاس درس و یک باب مسجد به مساحت 180 متر مربع در مدرسه حضرت خدیجه (س) شهر سوزا در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و فرماندار شهرستان قشم افتتاح شد.

به گزارش فرینا، نمازخانه 110 متر مربعی و دو کلاس درس هر کدام به مساحت 35 متر مربع با 900 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم و آموزش و پرورش به صورت 50 درصد سهم مشترک ساخته شده است.

شایان ذکر است 203 دانش آموز دختر پایه ابتدایی در این مدرسه مشغول تحصیل هستند که 86 نفر آنان از این پس در این دو کلاس ادامه تحصیل خواهند داد.

مدیر آموزش و پرورش بخش شهاب قشم در مراسم افتتاح این طرح از سفر هفته آینده مصطفی رحمان دوست شاعر نام آشنای کشورمان که شعر معروف "صد دانه یاقوت" وی از دوران دبستان تا کنون در ذهن همه ما نقش بسته به جزیره قشم خبر داد.

مسلم دریا نورد گفت: این شاعر خوب کشورمان در این سفر با حضور در مدرسه حضرت خدیجه (س) بخش شهاب برای دانش آموزان شعرخوانی و قصه گویی خواهد کرد.

بنا به این گزارش، سازمان منطقه آزاد برای سال 95 حوزه آموزش و پرورش بخش شهاب 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده بود که سهم سازمان در ساخت دو کلاس درس و یک باب نماز خانه از محل این اعتبار تامین شده است.

اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم برای سال آینده حوزه آموزش و پرورش در بخش شهاب  به 6 میلیارد ریال افزایش یافته تا از محل آن با برگزاری کلاس های کنکور برای ورود دانش آموزان به دانشگاه، ساخت مدرسه و کلاس های درس، تجهیز مدارس و همچنین برگزاری دوره های آموزشی استفاده خواهد شد.

بنا به این گزارش، در مراسم افتتاح این طرح آموزش و پرورش علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار این شهرستان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و رئیسان ادارات و نهادها هم حضور داشتند.

جزیره قشم در جنوب ایران همزمان با سراسر کشور طی ایام الله دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف آموزشی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی و ورزشی است.

شناسه خبری: 39450

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو