انتصاب مدیر جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39449
ساعت 10:28 چهارشنبه 20 بهمن 1395


طی حکمی از سوی حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد رضا عباسی به عنوان مدیر جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان منصوب شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سه شنبه شب در ساختمان کلاه فرنگی با معرفی مدیرجدید ICT اظهار امیدواری کرد که با سرعت بخشیدن به فعالیت حوزه IT هر چه زودتر جزیره قشم به یک شهر هوشمند تبدیل شود.

حمیدرضا مومنی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به ماموریت های بسیار مهمی که بر عهده دارد باید برای رسیدن به اهداف بلند ترسیم شده در چشم انداز ایران 1404 با بهره بردن از فناوری های پیشرفته در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

او با اعلام اینکه دنیا از طریق فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: یکی از ماموریت های چهارگانه محول شده به مناطق ازاد براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب انتقال فناوری و تکنولوژی است که باید به سرعت عقب ماندگی های این حوزه را جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از سیستم های ناون باید طرح های مختلف در این منطقه را به طور سیستماتیک مدیریت کنیم.

او از صنعت IT به عنوان یک حوزه مهم اقتصادی و درآمدزایی نام برد و گفت: سرعت بخشیدن به امور از طریق سیستم های پیشرفته علاوه بر کاهش زمان و هزینه در اجرای طرح ها موجب نظارت بر عملکردها و پائین آمدن ضریب خطا نیز می شود که این فرایند نقش مهمی در موفقیت اقتصادی خواهد داشت.

مومنی با تقدیر از تلاش دو سال گذشته مجید حاجی زاده به عنوان مدیر پیشین فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان منطقه آزاد قشم، برای محمد رضا عباسی به عنوان مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

در ابتدای این نشست، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز از تغییر مدیریت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان به عنوان حرکتی جهت بهبود در بخش ICT نام برد.

میثم رفیع پرهیزکار، افزود: حوزه IT برای سازمانی همچون منطقه آزاد قشم با طرح های عظیم در صنایع مختلف باید به یک ابزار مهم مالی و اقتصادی تبدیل شود.

محمدرضا عباسی که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات IT (الکترونیک) از دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسانده است هم اکنون در رشته دکتری حقوق بین المللی مشغول تحصیل است.

از فعالیت های او به عنوان یکی از مدیران جوان سازمان منطقه آزاد قشم می توان به ثبت 2 اختراع ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حضور موفق در چندین جشنواره داخلی و خارجی و داوری جشنواره خوارزمی، عضاوت در بنیاد ملی نخبگان کشور، عضاوت در انجمن انفورماتیک ایران، عضاوت در کانون مخترعان ایران و باشگاه پژوهشگران کشور و ارائه چندین مقاله در سطح بین المللی اشاره کرد.

شناسه خبری: 39449

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو