همکاری بندر آروم آدا روسیه با مجتمع بندری کاسپین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39380
ساعت 10:57 شنبه 16 بهمن 1395
تفاهم نامه همکاری بندر آروم آدا روسیه با مجتمع بندری کاسپین امضاء می شود.

به گزارش فرینا، رمضان یونس اف، مالک بندر خصوصی آروم آدا آستارخان روسیه در دیدار با رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار انعقاد پروتکل همکاری دو جانبه با مجتمع بندری کاسپین برای فعالسازی کریدور شمال جنوب و توسعه مبادلات تجاری  دو کشور شد.

در این نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با استقبال اقدامات و همکاریهای مشترک ایران و روسیه برای عملیاتی سازی کریدور شمال جنوب ، مزیت ها و مشخصات فنی مجتمع بندری کاسپین را تشریح نمود و اظهار داشت: این مجتمع بندری به منظور توسعه مراودات و صادرات به روسیه , کشورهای حاشیه خزراحداث شده و دو پست از مجموع پنج پست فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

او به تجزیه و تحلیل فرصت های ترانزیت کالا میان کشورهای حاشیه دریای خزر و جنوب خلیج فارس به خصوص در زمینه غلات پرداخت و افزود: یکی از برنامه های این سازمان تبدیل شدن به بورس کالا و غلات کشورهای منطقه می باشد و در همین راستا، احداث ۱۲۰ هزار تن سیلو از سوی بخش خصوصی را در دست اقدام داریم.

رضا مسرور با اشاره به ظرفیت های بالای مبادلات دو کشور ایران و روسیه بر لزوم ارتقای سطح آن از طریق تأمین نیازهای دو طرف تصریح کرد و گفت: آمادگی خود را برای فرآهم سازی زمینه توسعه همکاری های بخش خصوصی دو طرف اعلام می داریم.

در ادامه رمضان یونس اف به تشریح ویژگی های بندر خود پرداخت و با بیان اینکه هم اکنون در چهار پست اسلکه این بندر، سالیانه در حدود سه میلیون تن کالا حمل و نقل می شود، اضافه کرد: در طرح توسعه دو پست اسکله و ترمینال های کالاهای فله ای ایجاد می شود و با بازدیدهایی که از بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین انجام شده و توافقاتی که با انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی برای حمل و نقل کالاصورت گرفته، برای انعقاد توافقنامه های ایجاد خطوط دریایی، کاهش عوارض و برقراری خطوط کانتینری آمادگی کامل داریم.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر معاونین و مدیران سازمان، سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی، مدیران سازمان توسعه تجارت کشور حضور داشتند.

شناسه خبری: 39380

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو