افتتاح دومین صرافی در منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39373
ساعت 20:03 چهارشنبه 13 بهمن 1395
دومین صرافی منطقه آزاد انزلی با اخذ مجوز از بانک مرکزی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، جواد کشلی مدیر جذب سرمایه گذاری ، بانک و بیمه این سازمان از افتتاح دومین صرافی در این منطقه با مجوز بانک مرکزی خبر داد.

کشلی با بیان اینکه در مراسم  افتتاح این صرافی عضو موظف هیات مدیره و  معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ، معاونین و مدیران و مشاوران سازمان به همراه فعالان اقتصادی منطقه حضور داشتند، بهبود فضای کسب و کار ، تکمیل حلقه های تجارت و بازرگانی و توسعه ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در این منطقه را یکی از اهداف اساسی این سازمان در چارچوب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اعلام و تصریح کرد: امید است با فعالیت این صرافی و همکاری متقابل فعالان اقتصادی ،حلقه های مورد نیاز برای فعالیت موثر و مطلوب اقتصادی هر چه بیشتر در منطقه تکمیل شده  و با افزایش جذب نقدینگی  توسط بانکها در منطقه تسهیلات مناسبتری برای صاحبان صنایع ، سرمایه گذاران فعالین اقتصادی منطقه و استان فراهم شود.

مدیر جذب سرمایه گذاری ، بانک و بیمه این سازمان در این مراسم ضمن بیان توانمندی ها و قابلیت های صرافی های مجاز منطقه از آمادگی کامل این صرافیها برای انجام ارائه خدمات و تسهیلات در زمینه نقل و انتقال ارز خبرداد و خاطرنشان کرد : اطلاع رسانی الکترونیکی و لحظه ای نرخ ارزهای معتبر به فعالان اقتصادی و تجار منطقه ، ارائه خدمات غیر حضوری ، ارائه قیمت های رقابتی برای نرخ ارز و تسریع و تسهیل در عملیات انتقال ارز از طریق کارگزارهای خارجی ، بخشی از ظرفیت های ایجاد شده در صرافی های منطقه است.

بر اساس قانون چگونگی اداره ی مناطق آزاد کشور؛ تأسیس و ایجاد صرافیها در محدوده مناطق آزاد با درخواست متقاضی و پیشنهاد و معرفی آن از سوی سازمان منطقه آزاد به بانک مرکزی جهت اخذ مجوزهای قانونی و تودیع تضامین کافی با صدور مجوز فعالیت از این سازمان امکان پذیر خواهد بود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است. معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال ـ جنوب، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.

شناسه خبری: 39373

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو