همکاری آژانس فدرال ماهیگیری روسیه با منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39372
ساعت 19:54 چهارشنبه 13 بهمن 1395
در دیدار سرکنسول روسیه و نماینده آژانس فدرال ماهیگیری روسیه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تأسیس شرکت های مشترک دو کشور جهت فرآوری و صادرات محصولا ت آبزیان به روسیه و کشورهای اروپایی مطرح شد.

به گزارش فرینا، پیش از ظهر امروز کنستانتین الکسی یف سرکنسول روسیه در استان گیلان بهمراه رفات تاگرویچ آسانوف نماینده آژانس فدرال ماهیگیری این کشور در نشستی با رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص فرآوری و صادرات آبزیان (ماهیان) دریای خزر در محدوده این منطقه جهت صادرات به روسیه و کشورهای حاشیه خزر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار که اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات استان گیلان و جمعی از مدیران وزارتخانه جهاد کشاورزی و معاونین سازمان حضور داشتند در خصوص تولید و فرآوری محصولات مشترک با شرکت های ایرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی دو کشور و بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی مذاکره شد و طرف روسی با مزایا و معافیت های قانونی سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی و توانمندیهای این منطقه در حوزه شیلات و آبزی پروری آشنا شدند.

بر این اساس مقرر شد در آینده نزدیک با بازدید مدیران شرکت های تولیدی حوزه شیلات روسیه از منطقه، زمینه های عملیاتی نمودن این توافق جهت صادرات آبزیان و محصولات تولیدی و فرآوری شده به کشور روسیه و سایر بازارهای منطقه ای و اروپایی مهیا شود.

گفتنی است احداث کارخانه بسته بندی و کنسرو ماهی و همچنین صنایع فرآوری فیله ماهی براساس استانداردها و بسته بندی مورد اقبال بازار روسیه در الویت این  سرمایه گذاری مشترک قرار گرفت.

شناسه خبری: 39372

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو