تقویت اقتصاد هنر و تربیت هنرمندان توانمند بومی در منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39318
ساعت 17:26 شنبه 9 بهمن 1395
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس بر لزوم زمینه سازی برای تقویت اقتصاد هنر و تربیت هنرمندان توانمند بومی در ارس تاکید کرد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در آئین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: هدف شورای سیاست گذاری جشنواره های ارس ایجاد زیرساخت های آموزشی و کشف استعدادهای هنری بوده و علاوه بر صنعتی ترین و گردشگرپذیرترین بودن، به هنرپرورترین منطقه آزاد ایران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح کیفی جشنواره از اهداف چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس است، گفت: هدف اصلی و مهم از برگزاری جشنواره ها در ارس تاثیر مثبت بر اقتصاد و کسب و کارهای محلی است.

داداش زاده با اشاره به تاثیر مثبت دوره های قبلی جشنواره های تئاتر خیابانی ارس در جامعه محلی گفت: این جشنواره ها تاثیر بسزایی در اقتصاد محلی و رونق کسب و کار در مجتمع های تجاری، مراکز تفریحی و اقامتی داشته و امیدواریم این روند با تقویت تیم های بومی و محلی و استانی بیش از پیش نمایان شود.

وی به تفاوت دوره چهارم با سال های قبل اشاره کرد و با بیان اینکه رویکرد موضوع های فراخوان جشنواره چهارم بر محور اقتصاد می باشد، گفت: در سال های اول و دوم جشنواره بخش آئینی و در سال سوم بخش رویکرد مسابقه ای مورد توجه بود که در نوروز ۱۳۹۶ آثار هنری در دو بخش آئینی و رقابتی و با موضوع های مرتبط با اقتصاد اجرا خواهد شد.

در این آیین رامین راستی از فعالان تئاتر استان و دبیر سه دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس و عضو هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به عنوان دبیر هنری چهارمین جشنواره خیابانی ارس معرفی شد.

همچنین پوستر جشنواره نیز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس واعضای شورای سیاست گذاری جشنواره های ارس رونمایی شد. 

شناسه خبری: 39318

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو