توسعه فضای ورزشی قشم با اختصاص 6 هکتار زمین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39303
ساعت 16:36 شنبه 9 بهمن 1395
معاون فنی وعمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه فضای ورزشی با اختصاص 6 هکتار زمین در ساحل جنوبی جزیره قشم و در مجاورت آب های نیلگون خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد رئیسی گفت: توسعه ورزش به عنوان یکی از سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم همواره مورد توجه بوده و کسب عنوان های بین المللی و کشوری در رشته های کاراته، اسکیت و چند رشته دیگر ورزشی نشان از موفقیت فرزندان این مرز و بوم در حوزه ورزش دارد.

وی افزود: شش هکتار زمین از مجموعه 12 هکتاری پارک کمپ ساحل جنوبی مقابل شهرک آفتاب به دستور نماینده عالی دولت تدبیر و امید در سازمان منطقه آزاد قشم برای 13 رشته ورزشی اختصاص یافته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اسکیت، پاراگلایدر، والیبال ساحلی، دوچرخه سواری، غواصی، صخره نوردی، طناب کشی، یوگا، والیبال، هندبال ساحلی، مینی گلف و فوتبال ساحلی به عنوان ورزش هایی نام برد که در این مجموعه ورزشی فضا سازی می شود.

به گفته وی، با تخصیص اعتبار 40 میلیارد ریالی این طرح مهم ورزشی و افتتاح این مجموعه در قشم، شاهد برطرف شدن کمبودهای حوزه ورزش در این منطقه خواهیم بود و جزیره قشم را می توان به عنوان یک قطب مهم ورزش های مختلف دریایی و ساحلی معرفی کرد.

رئیسی همچنین از ساخت پیست اتومبیل رانی، موتورسواری، شتر سواری و اسب سواری به عنوان دیگر خدمات حوزه ورزش سازمان منطقه آزاد قشم در دولت تدبیر و امید یاد کرد.

او معتقد است که سرانه فضای ورزشی قشم به نحو قابل توجهی در حال افزایش می باشد و آینده ورزش این منطقه درخشان تر از گذشته خواهد بود.
جزیره قشم با یکزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده و جوانان و نوجوانان این منطقه در بخش های مختلف ورزشی به ویژه در کاراته علاوه بر عنوان های برتر کشوری افتخارات جهانی را نیز کسب کرده اند.

اسکیت و بسکتبال هم در جزیره قشم با اقبال خوب همراه بوده و هست به طوری که در هر دو این رشته ها تیم های قشم در کشور مطرح بوده اند و بسکتبالیست های جزیره چندین سال متوالی تیمی با عنوان استقلال زرین قشم را در لیگ برتر داشتند.

فوتبال، فوتسال، والیبال و فوتبال ساحلی، هندبال ساحلی و چند رشته دیگر ورزشی هم از ورزش های مورد علاقه جوانان و نوجوانان این جزیره است.

شناسه خبری: 39303

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو