مناطق آزاد جدید به ایجاد اشتغال در کشور کمک می کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39295
ساعت 13:12 شنبه 9 بهمن 1395
نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ایجاد مناطق آزاد جدید را یکی از کارهای خوب دولت و نظام دانست و گفت: تلاش دولت یازدهم جذب سرمایه های مردمی، ایجاد اشتغال و خروج از رکود و کاهش تورم در مناطق آزاد جدید است.

جمشید جعفرپور در گفتگو با خبرنگار فرینا گفت: یکی از بهترین مسیرهای رسیدن به مقصد توسعه؛ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که در صورت داشتن شرایط مورد نظر و اولیه همچون داشتن طرح های زیست محیطی، وجود سرمایه گذار در بخش خصوصی و فراهم بودن زیر ساخت های لازم می تواند باعث ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذار شود.

وی به شرایط ویژه منطقه ویژه اقتصادی لارستان اشاره کرد و گفت: این منطقه در حال حاضر آماده سرمایه گذاری است. امیدواریم با حمایت هایی که از جانب دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آقای ترکان صورت می گیرد ما بتوانیم در آینده نه چندان دور شاهد راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان باشیم که هم زمین های آن آماده واگذاری است و برخی هم در اختیار سرمایه گذار قرار داده شده است و هم زیر ساخت هایش.

جعفرپور سازمان مسئول این منطقه را هم بخش خصوصی معرفی کرد و گفت: محدوده منطقه ویژه لارستان یک هزار هکتار است و با توسعه این منطقه میزان بیکاری در استان کاهش می یابد. از ویژگیهایی که این منطقه دارد می توان به: در دسترس بودن فرودگاه بین المللی لارستان، عبور خط آهن سراسری، هم جواری با شهرک صنعتی و  وجود مواد اولیه با قیمت مناسب اشاره کرد. 

شناسه خبری: 39295

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو