کسانی که معتقدند مناطق آزاد جدید نباشند بگویند پس چه باشد؟

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39292
ساعت 12:16 شنبه 9 بهمن 1395
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر عمده نمایندگان مجلس با لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید موافق است.

به گزارش فرینا، سید حمایت ميرزاده در گفتگو با خبرنگار فرینا گفت: کسانی که معتقدند منطقه آزاد نباشد پس چه باشد؟ کسانی که می گویند منطقه آزاد لازم نیست باید بدانند بالاخره می خواهیم کشور توسعه پیدا کند یا نه؟ باید  به این مناطق محروم توجه کنیم یا نه؟ تاکنون 38 سال از انقلاب گذشته است و آنطوری که باید در شأن نظام اسلامی است به مناطق محروم توجه نکرده ایم و آنگونه که شعار می دادیم عمل نشده است.

وی افزود: حال که دولت یک لایحه آورده و می گوید برای اقتصاد کلان کشور و برای توسعه مناطق طرحی نو در انداخته است و برای توسعه و چرخش اقتصادی مردم یک کاری انجام دهد؛ کسانی که می گویند نباشد پس چه باشد؟

میرزاده تاکید کرد: صورت مسأله را پاک کردن راحت است ولی اگر مناطق آزاد نباشد به جایش هیچ طرحی نداریم که اگر داشتیم اجرا می کردیم. پس اولاً اجازه دهیم این طرح ها اجرا شود و ثانیاً منافع چه کسانی به خطر می افتد؟ چرا نمی خواهند در یک جای مشخص و تعریف شده و با نظارت دولت فعالیت های اقتصادی انجام گیرد؟ این مناطق اگر منطقه آزاد باشد نظارت و امکان برنامه ریزی در آن بیشتر است. ایجاد منطقه آزاد می تواند در مناطق محروم "امید" را به مردم بازگرداند. این مناطق در آینده حرفی برای گفتن دارند. حرف هایی در صادرات صنایع دستی، لبنیات یا مصنوعات تولید خودشان به کشورهای همجوار.  

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق آزاد دروازه واردات نیست افزود: آنهایی که می گویند مناطق آزاد محل واردات است باید بدانند آن طرف مرزها چیزی نیست که وارد کنیم. قطعا آنها بیشتر به ما نیاز دارند. تمامی این هفت منطقه را که بررسی می کنیم متوجه می شویم که همسایه های این مناطق کشورهایی هستند که به ما محتاج  هستند.

وی ادامه داد: مجلس می خواهد این موارد را قانونمند و به عنوان یک چارچوب در نظر بگیرد. باید برای مردم این مناطق امید ایجاد شود تا روند مهاجرت به شهرهای بزرگ متوقف شود.

میرزاده تاکید کرد: منطقه آزاد "بهترین" ، "آخرین" و "مناسب ترین" نسخه ای است که برای توسعه متوازن کشور داده شده است و به نظر می رسد نمایندگان محترم جدا از مسائل سیاسی و جناحی؛ برای رونق بخشی به فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال و امید به آینده به لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید رأی مثبت دهند.

ميرزاده در ارتباط با بازديد اخيري كه از منطقه آزاد كيش داشته است تصريح كرد: باید عرض کنم جزیره کیش ویترینی برای جمهوری اسلامی ایران است. برنامه های اجرا شده در کیش می تواند به عنوان یک الگو در کشور اجرایی شود. کشور به یک برنامه دراز مدت نیاز دارد تا به توسعه متوازن برسد. کارهای بسیار خوبی در جزیره کیش انجام شده است و با توجه به زیرساخت های مناسب و اقلیم خاص می تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد. طبیعتا ورود مهمانان خارجی علاوه بر ورود ارز، امتیازات بزرگی برای کشور دارد.

 

شناسه خبری: 39292

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟