کاهش ارزش 11 قلم کالای وارداتی در گمرک منطقه آزاد قشم/26 ژانویه روز جهانی گمرک مبارک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39270
ساعت 14:53 چهارشنبه 6 بهمن 1395
مدیرصادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم با گرامیداشت روز جهانی گمرک 26 ژانویه (پنجشنبه هفتم بهمن) از کاهش ارزش 11 قلم کالای وارداتی در این گمرک خبر داد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی گمرک به کارکنان صدیق گمرک منطقه آزاد و گمرک ایران مستقر در قشم، گفت: کاهش ارزش 11 قلم کالا براساس درخواست متعدد تجار و بازرگانان و با بررسی دقیق در پنج کمیته ارزش گذاری و با هدف تسهیل در امر ترخیص کالا و کمک به توسعه فعالان اقتصادی تصمیم گیری شده است.

 

به گفته وی، ارزش انواع دستگاه های MP3 PLAYER از 4.5 دلار به 3 دلار و انواع دستگاه های MP4 PLAYER هم از 6.3 دلار به 3 دلار کاهش یافته است.

مدیرصادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ارزش انواع سنگ بخور از هر کیلو گرم 9 دلار به 6 دلار، انواع روتختی از 5 دلار به 2.5 و کوله کوه نوردی هم از 11 دلار برای هر عدد به 8 دلار کاهش یافته است.

امیری ادامه داد: در جلسات پنجم و ششم کمیته تصمیم گیری گمرک منطقه آزاد قشم دو ردیف کالای جدید شامل مصنوعات چوبی به ارزش 2 دلار برای هر کیلو گرم و ملزومات پرده های موتوردار به ارزش 3 دلار در هر کیلو گرم در سیستم این گمرک ایجاد گردید.

او از کاهش یک دلاری ارزش عینک های طبی و تغییر قیمت آن از 2.5 به 1.5 دلار و ارزش فریم عینک (بدون شیشه) از2.5 به 1.5 دلار به عنوان بخش دیگری از خدمات کاهش ارزش واردات اقلام یاد شده با هدف حمایت از تجار و بازرگانان نام برد.

مدیرصادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارزش دستگاه بستنی ساز خانگی هم در این طرح از 30 دلار به 20 دلار و انواع کلاه شنا براساس پوشاک به قیمت هرکیلو 4 هزار ریال در این گمرک ارزش گذاری و ترخیص می شود.

گمرک سازمان منطقه آزاد قشم به دستور مدیرعامل این سازمان از دوسال گذشته اقدامات وسیعی در ارتباط با توسعه اسکله بهمن، تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا و کاهش هزینه ها برای حمایت از تجار و بازرگانان ایجاد کرده است و کاهش عوارض 11 قلم کالای یاد شده هم بخشی از فرآیند حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی در این جزیره محسوب می شود.

شناسه خبری: 39270

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو