طرح های بزرگ صنعتی جزیره قشم و پیوست فرهنگی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39141
ساعت 12:16 يکشنبه 26 دی 1395
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی طرح های بزرگ صنعتی، از تبدیل منطقه سلخ جزیره به یک قطب مهم اقتصادی در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بندر سلخ، اعلام کرد: سایت سوخت رسانی در این منطقه با هدف تحولات مهم اقتصادی به زودی در قشم راه اندازی می گردد و به موازات آن باید به بخش زیرساخت های فرهنگی هم توجه ویژه شود.

وی افزود: با راه اندازی بزرگترین سایت سوخت رسانی کشورمان در منطقه سلخ جزیره قشم، به زودی عملیات انتقال سوخت به کشتی های عبوری در خلیج فارس در این  مکان اجرایی می شود و تحول در حوزه اقتصادی از نتایج و دستاوردهای این اقدام مهم صنعتی در قشم می باشد.

حقدل با اعلام اینکه منطقه سلخ دروازه ورود به سایت های غرب جزیره و محدوده ژئوپارک است، ادامه داد: با ایجاد تغییرات محیطی در این منطقه باید با ساخت فرهنگسرا، خانه های فرهنگ، کتابخانه و برپایی رویدادهای فرهنگی – هنری و جشنواره ها به حوزه های مهم فرهنگی این منطقه به عنوان مهمترین محور تاثیرگذار بر روی مردم نیز توجه کرد.

وی گفت: علاوه بر اقدامات فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در نقاط مختلف جزیره، بخش خصوصی هم براساس قرارداد واگذاری زمین از سوی این سازمان می بایست در کنار توسعه اقتصادی به زیرساخت های فرهنگی به عنوان پیوست مهم قراردادها عمل کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت، تجهیز و بهسازی دبستان شهید مفتح، احداث آزمایشگاه و کارگاه در آموزشگاه شهید تندگویان، ساخت خانه فرهنگ، تجهیز و بهسازی خانه بهداشت و ساخت یک کمپ پارک گردشگری در منطقه سلخ به عنوان اقدامات فرهنگی سازمان منطقه آزاد در این روستا نام برد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با برپایی دوره های آموزشی برای بومیان تلاش می کند آنان را در راستای نقش آفرینی در حوزه های فرهنگی – هنری نیز ترغیب کند.

حقدل یادآور شد: بالا بردن سطح آموزش در مدارس و همچنین توسعه فعالیت های ورزشی برای جوانان و نوجوانان هم از دیگر موضوعات مهمی است که معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این منطقه دنبال می کند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

شناسه خبری: 39141

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو