آیت الله هاشمی ستون اصلی نظام بود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39108
ساعت 14:34 چهارشنبه 22 دی 1395
امام جمعه اهل سنت قشم در مراسم ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجاني از وی به عنوان شخصیتی یاد کرد که ستون اصلی نظام بود.

به گزارش فرينا، شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: در حقیقت آیت الله هاشمی رفسنجاني (ره) ستاره درخشان انقلاب اسلامی بود که با رفتن خود ملت ایران و حتی جهانیان را به شگفتی و اندوه واداشت.

شیخ خطیبی گفت: سخن گفتن درباره آیت الله هاشمي رفسنجانی به عنوان یک انسان بی نظیر و بی بدیل که ابراهیم وار خودش؛ خانواده اش و آبرویش را در برابر همه ناملایمتی ها فدا کرد و بهشتی وار زیست و بهشتی وار سفر کرد بسیار سخت و دشوار است.


وی افزود: ارتحال ناگهانی وی فرصت حلالیت مخالفانش را که سال ها علیه او بی مهری و بی انصافی کردند از آنان گرفت هر چند او از چهره هایی بود که همه را بخشیده است.


امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: اشک میلیون ها انسان در غم هجران وی؛ پیام رهبری نظام و جایگاه دفن آیت الله هاشمی در کنار معمار کبیر انقلاب نشان از جایگاه ویژه وی در پیشگاه مردم و نظام داشت.


شیخ خطیبی از توکل قوی آيت الله هاشمی و پیش بینی ها، نصایح و آینده نگری او به عنوان امتیازات جهان بینی قوی هاشمی و اخلاص و صداقت در گفتار و رفتار وی نام برد‌.


وي افزود: حلم و شکیبایی هم از ویژگی های بزرگمردی است که در برابر سختی ها و تهمت ها با قامتی استوار ایستاد و از نظام و انقلاب حمایت کرد.


امام جمعه اهل سنت قشم گفت: آيت الله هاشمی رفسنجانی اعتدال و اصلاحات را که برگرفته از آیات قرآنی است برای پیشرفت مردم و نظام می خواست و یکپارچگی ملت و مسئولان آرزوی او بود.


شیخ خطیبی افزود: بسیاری از دلواپسان براساس احساسات سخن می گویند و تصمیم گیری می کنند اما شخصیتی همچون آیت الله رفسنجانی با دور کردن هوای نفسانی از خود براساس عقلانیت و واقعیت سخن می گفت و دلسوز حقیقی نظام بود.


وی افزود: مدیریت فکر، مدیریت اعضا و جوارح، مدیریت شهوات و مدیریت افکار چهار عنصر مهم برای سالم زیستن است که مرحوم هاشمی رفسنجانی خود را به این صفات آراسته بود.


امام جمعه اهل سنت قشم گفت: سخنان آيت الله هاشمی رفسنجاني در بخش عدالت اجتماعی در دو دهه اول انقلاب را باید سرلوحه برنامه ها قرار دهیم.

شناسه خبری: 39108

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو