برگزاری مراسم گراميداشت مرحوم آيت الله هاشمی رفسنجانی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39105
ساعت 14:26 چهارشنبه 22 دی 1395
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از آيت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان آیت خدا و ناجی ایران نام برد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قشم افزود: به لطف خدا، ایران بعد از آیت الله هاشمی حتما یک ایران بیدار تر و هوشیار تر از دوران حیات آن بزرگمرد خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین زم گفت: امروز کسانی که تا قبل از وفات آیت الله هاشمی او را بی نام، بی یار و بی نشان می خواندند در نبودش با غم و غصه از فضل، دانش، پاکی و قدرت بی مثال او در اداره کشور سخن می گویند.

وی، از سعه صدر و بردباری های آیت الله هاشمی رفسنجانی در برابر ناملایمتی ها به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد وی یاد کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: اصلی ترین دستاورد انسان عاقبت به خیری است که در پرتو یک راه طولانی و کیفی و توکل به خدا کسب می شود و هاشمی از این نعمت برخوردار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زم افزود: کسانی که تا دیروز مال و منال و دارایی آیت الله هاشمی را زیر سوال می بردند امروز همه از فضل و کرم و هزینه کردن سرمایه هاشمی برای پیروزی انقلاب سخن می گویند و این گواه از سلامت این بنده صالح خدا دارد که به  لطف حضرت دوست در کمترین زمان ممکن برای بدخواهانش روشن شد.

وی گفت: همانگونه که امیرکبیر با پایه گذاری دارالفنون در کشور به فکر ارتقای سطح علمی کشور بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی هم با ایجاد یکی از مهمترین مراکز علمی تلاش وسیعی برای بالا بردن سطح علمی جوانان و نوجوانان را رقم زد.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: سطح سرانه مطالعه کشور ما به ۱۳ دقیقه رسیده که بسیار خطرناک است و همه باید تلاش کنیم ایران را از این خطر دور کنیم.


به گفته حجت الاسلام و المسلمین زم، گفتمان آیت الله هاشمی رفاه و توسعه از مسیر اعتدال است و هیچ منافاتی با نگاه اسلام عزیز ندارد.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: آیت الله هاشمی تلاش کرد از طریق مذاکره با دنیایی که علیه کشورمان موضع سرسختانه ای گرفته بود؛ مسیر را با گفتمان اعتدالی به سمت موفقیت در مسئله برجام تغییر دهد.

شناسه خبری: 39105

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو