جشنواره کوچ عشاير در کهگيلويه و بويراحمد برگزار مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3906
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کهگيلويه و بوير احمد از برگزاري جشنواره کوچ عشاير در خرداد ماه سال جاري در اين استان خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مرادي با بيان اينکه عشاير کهگيلويه و بويراحمد يکي از ظرفيتهاي چشم گير استان براي جذب گردشگر است، خاطر نشان کرد : 60 درصد جمعيت استان به شکل ييلاق و قشلاق زندگي مي کنند و به دليل اينکه يکي از مهمترين جاذبه هاي استان براي جلب و جذب گردشگر به شمار مي آيد معرفي پتانسيلهاي آن ضروري به نظر مي رسد و در همين راستا يک بار حدود سال 84 جشنواره کوچ عشاير برگزار شد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان کهگيلويه و بويراحمد در ادامه گفت: امسال بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ستاد برگزاري جشنواره کوچ عشايري را با همکاري ساير دستگاه ها راه اندازي و براي خرداد جشنواره 4 روزه کوچ عشاير پيش بيني کرديم.

وي با تأکيد بر اينکه دبيرخانه جشنواره تعيين شده است گفت: اين جشنواره مي تواند در معرفي اين جاذبه و تقويت روحيه و توسعه فرهنگ عشايري مفيد باشد.

به گفته وي، اين جشنواره به صورت دايمي برنامه ريزي و قرار شده است بعد از ارايه طرح توجيهي،‌ معاونت گردشگري نيمي از هزينه جشنواره را تأمين کند و مابقي استاني باشد.

مرادي افزود: اگر اين جشنواره در سال اول موفق برگزار شود،‌ در سال هاي آينده در زمره طرح هاي ملي و ثابت سازمان و ميراث فرهنگي استان قرار خواهد گرفت.

شناسه خبری: 3906

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو