سلامت غذایی از اولویت های نخست سازمان غذا و دارو در کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38936
ساعت 09:54 شنبه 11 دی 1395
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت غذایی و تغذیه مناسب از اولویت های نخست سازمان غذا و دارو است و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

به گزارش فرينا، رسول دیناروند در سیزدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی کشور در منطقه آزاد چابهار افزود: مشکل پرخوری و فقر غذایی از عمده مواردی است که بسیاری از استانهای کشور با آن دچار هستند.

ديناروند گفت: دریافت ۲۵ درصد کالری اضافی و مصرف بیش از حد معمول غذا از شایع ترین مشکلات تغذیه ای در کشور است که موجب افزایش وزن و چاقی شده است.

وی افزود: از برنامه های سازمان غذا و دارو برای سلامت غذایی، کاهش میزان مصرف اسیدهای چرب اشباع، حذف کامل چربی‌ ترانس از محصولات غذایی است.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم برخی از مناطق محروم و دورافتاده سیستان و بلوچستان کالری مورد نیاز بدن خود را دریافت نمی کنند و افراد سنین مختلف از عدم امنیت غذایی رنج می‌ برند.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكي با بیان اینکه در سه سال اخیر سالانه ۳۰۰ هزار تن واردات روغن پالم به کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: حذف روغن پالم از لبنیات باعث کاهش مصرف لبنیات پرچرب در کشور شده است.

دیناروند مردم سیستان و بلوچستان را مهربان و وفادار و مرزدارانی با غیرت توصیف کرد و گفت: قوم بلوچ همراه و همگام با برنامه های دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز در این همایش افزود: برای کاهش مصرف میزان شکر، چربی، نمک و اسیدهای چرب برنامه ریزی شود تا موجب بیماریها نشوند.

دکتر بهروز جنت بر آسان سازی و واگذاری فعالیت ها به مردم تاکید کرد.

وی ادامه داد: حرکت به سمت الکترونیک و فناوری محور کردن فعالیت ها از مهمترین تحولات در سازمان غذا و دارو است.

در ادامه اين گردهمايي مشاور برنامه‌های ارتقاء ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور نیز گفت: در این گردهمایی میزان پیشرفت برنامه های سال گذشته، چالش ها و نقاط ضعف و قوت آن ارزیابی و سیاست گذاری و برنامه ریزی سال آتی نیز همفکری و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سعید رضایی افزود: رتبه بندی واحدهای تولیدی، ارزیابی محصولات سلامت در سطح عرضه، برچسب گذاری محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، نشانگرهای رنگ تغذیه ای، سامانه بازرسی و ممیزی، موضوعات و راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت را از جمله موضوعات مورد بحث در این گردهمایی عنوان کرد.

مشاور برنامه‌های ارتقا ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور گفت: 2 کارگاه با عنوان برنامه های عملیاتی و سامانه بازرسی نیز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین همایش مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی کشور در منطقه آزاد چابهار به مدت 2 روز (8 و9 دی) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.





شناسه خبری: 38936

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو