بازدید اکبر ترکان از موج شکن های مجتمع بندری کاسپین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38657
ساعت 08:07 دوشنبه 22 آذر 1395
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به منطقه آزاد انزلی از موج شکن های غربی و شرقی مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد انزلی، اکبر ترکان امروز (دوشنبه) از پروژه احداث مجتمع بندری کاسپین شامل موج شکن های غربی و شرقی و نیز اسکله پهلوگیری کشتی ها و برج مراقبت این مجتمع در منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

ترکان در این بازدید تاکید کرد که بر اساس قولی که به رییس جمهور در سال گذشته داده ایم مراحل احداث یک پست اسکله در بندر کاسپین تا دهه فجر امسال به پایان می رسد و برای پهلوگیری کشتی ها در دریای خزر آماده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد با تکمیل راه آهن قزوین ـ رشت و اتصال آن به منطقه آزاد انزلی امکان ترانزیت کالا از شمال کشور از طریق بندر کاسپین به سرزمین اصلی و نیز صادرات کالا به کشورهای آسیای میانه فراهم شود.

وی در سفر یک روزه به انزلی از چند واحد صنعتی مستقر در منطقه بازدید کرد و چند پروژه گردشگری ساحلی را نیز افتتاح کرد.  

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر بوده و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال ـ جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

آخرین اخبار

پروانه بهره‌برداری شش منطقه ویژه اقتصادی صادر شد + تصاویر
میزبانی از 36 هزار زائر افغانستانی توسط منطقه آزاد دوغارون
سرمایه‌گذاری 6000 میلیاردی انزلی در چهارماهه امسال/ رشد 350درصدی نسبت بمدت مشابه 1402
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»
تبدیل وضعیت مشمولان قانون ایثارگری شاغل در سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو