موضوعات زیست محیطی در مناطق آزاد یک موضوع اجتماعی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/38596
ساعت 14:21 سه شنبه 16 آذر 1395
معاون فرهنگي اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور گفت: موضوعات زیست محیطی در مناطق آزاد یک موضوع اجتماعی است.

به گزارش فرينا، حجت الاسلام والمسلمين محمد علي زم در نشست کمیته منتخب زیست محیطی و توسعه پایدار مناطق آزاد کشور، عملكرد شوراي راهبردي محيط زيست در يكسال گذشته را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در يكسال گذشته با كمك نيروهاي متخصص محيط زيست هم در بحث كلان و هم در بحث بومي محيط زيست در هر 7 منطقه آزاد اقدامات خوبي انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمين زم گفت: زیرساخت های محیط زیست در مناطق آزاد ایجاد شده و موضوعات به صورت مستمر در حال پیگیری است. در بيشتر مواقع عملكردهاي زيست محيطي در مناطق آزاد به صورت ساعتي كنترول و ارزيابي مي شود.

وي انعقاد تفاهم نامه في مابين مناطق آزاد و سازمان حفاظت محيط زيست را غير ضروري دانست و افزود: با توجه به ارتباطات و تعاملات خوبي كه ميان مناطق آزاد و سازمان حفاظت محيط زيست برقرار شده است، انعقاد تفاهم نامه في مابين اين دو سازمان ضرورت ندارد.

معاون فرهنگي اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور در پايان بر لزوم تهيه آيين نامه داخلي محيط زيست مناطق آزاد كشور اشاره كرد و گفت: تدوين آيين نامه داخلي محيط زيست مناطق آزاد كشور به ما كمك مي كند تا بتوانيم متناسب با آن تصميم گيري كنيم و به نتايج واحد برسيم.

اين نشست با حضور محمد رضا توسلي، معاون توسعه مديريت، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي زم، معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و جمعي از نمايندگان وزارتخانه هاي راه وشهرسازي، جهاد كشاورزي، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد.


آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟