دومين کارگروه شکار، صيد و تکثير تشکيل مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3785
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
تشکيل دومين کارگروه "شکار، صيد و تکثير"، راهگشاي رفع چالش هاي پيش روي مبحث شکار در صنعت گردشگري خواهد بود.

به گزارش بنا ( bena) به نقل از روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، محمد علي فياضي، مسئول کميته ملي طبيعت گردي سازمان ميراث فرهنگي، با بيان اين خبر گفت: تشکيل دومين کارگروه " شکار، صيد و تکثير"، هم انديشي ارگان هاي فرابخشي عضو کميته ملي طبيعت گردي، رفع موانع و به روزرساني مباحث مربوط به امر شکار در صنعت گردشگري را به دنبال خواهد داشت تا گامي اساسي جهت شکوفايي شکار در صنعت گردشگري بعنوان يکي از شاخه هاي اصلي طبيعت گردي کشور برداشته شود.

وي با بيان اينکه مصوبات اجرايي کارگروه " شکار، صيد و تکثير" طي سال گذشته، در دومين جلسه پيش رو مورد پيگيري قرار مي گيرد، افزود: تعيين سهميه هاي شکار ويژه توراپراتورها به منظور برگزاري تورهاي شکار از اصلي ترين موضوعات قابل طرح در اين کارگروه خواهد بود که باهم انديشي مسئولان مربوطه منتهي به دستورالعمل هاي اجرايي خواهد شد.

فياضي همچنين تعيين قرق هاي اختصاصي در حوزه شکار را نيز از ديگر موضوعات قابل پيگيري در کارگروه مذکور ناميد و ياد آور شد: با در نظر گرفتن قرق هاي اختصاصي، زمين هايي براي پرورش حيوانات در نظر گرفته مي شود تا بعنوان طعمه هاي شکار، به کار گرفته شوند.

مسئول کميته ملي طبيعت گردي در نهايت ضابطه مند کردن شکار و صيد را نيز از الزامات قابل اجرا در اين شاخه از صنعت گردشگري دانست و گفت: دراين راستا تصميم برآن است تا در دومين کارگروه " شکار، صيد و تکثير"، زمينه برگزاري نخستين همايش تخصصي تحت عنوان " صيد کنيد و رها کنيد" را فراهم آورد.

وي خاطرنشان کرد: با برگزاري همايش مذکور در سال جاري، چگونگي توسعه حمايت هاي لازم در امر شکار و نيز حفظ چرخه حيات موجودات، مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

گفتني است دومين کارگروه " شکار، صيد و تکثير"، روز يکشنبه، 12 ارديبهشت ماه در معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تشکيل مي شود.

شناسه خبری: 3785

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو