برگزاري نخستین نشست "شورای راهبردی خدمات اشتغال نیروی انسانی و تأمین اجتماعی"

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37598
ساعت 15:55 دوشنبه 15 شهريور 1395
نخستین جلسه "شورای راهبردی خدمات اشتغال نیروی انسانی و تأمین اجتماعی" در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرينا، در اين نشست كه به منظور همكاري و تعامل سازنده  ميان اعضاء برگزار شد معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي، معاون توسعه مديريت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و رؤسای واحدهای "کار و خدمات اشتغال نیروی انسانی" سازمان های مناطق آزاد حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي زم در اين نشست گفت: به دنبال احیای مزیت قانون کار و متعلقات آن در مناطق آزاد کشور هستیم. وزارت کار می بایست قوانین کار را به مناطق آزاد تفویض اختیار کند.

حجت الاسلام والمسلمين زم با اشاره به اينكه قانون کار در مناطق آزاد به یک نگاه کلی و رویکرد اساسی نیاز دارد افزود: يكي از 5 مزيت قانون مناطق آزاد كشور موضوع كار و بيمه كارگران است. ما مي خواهيم با دانش، تجربه و ارتباطات سازنده ظرف مدت كوتاه تعريف مناسبي از مقوله كار تعريف كنيم.

وي آموزش و قانون کار را دو اصل مهم توسعه مناطق آزاد کشور برشمرد و گفت: با توجه به تسهيلاتي كه براي كارآفرينان و كارفرمايان در مناطق آزاد وجود دارد مي بايست شركت هايي تحت عنوان شركت هاي مديريتي به منظور ساماندهي امور اشتغال در مناطق آزاد زاه اندازي كنيم.

** هدف اصلی مناطق آزاد كشور تولید و صادرات است

در ادامه اين نشست، معاون توسعه مديرت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور با تاكيد بر اينكه قانون کار در مناطق آزاد باید پیوسته و روشن باشد گفت: باید به دنبال اقدامات انجام شده در مناطق آزاد دنیا باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

محمدرضا توسلي افزود: هدف اصلی مناطق آزاد كشور تولید و صادرات است. در بحث آموزش در مناطق آزاد مي بايستي ساختاري تعريف كنيم كه در نهايت امكان تعميم و صادرات به سرزمين اصلي و مرزهاي بين المللي را داشته باشد.

توسلي گفت: قانون كار از جمله الزامات مهم در مناطق آزاد كشور محسوب مي شود. متاسفانه در مناطق آزاد كشور چارچوب مشخصي براي قانون كار كارگران تعريف نشده و اين از مشكلات جذب سرمايه گذاري در مناطق آزاد است.

** قانون کار یکی از شاخص های اصلی جذب سرمایه گذاري در مناطق آزاد

در ادامه اين نشست، دبیر شورای راهبردی خدمات اشتغال نیروی انسانی و تامین اجتماعی دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد گفت: قانون کار یکی از شاخص های اصلی جذب سرمایه گذاري در مناطق آزاد کشور است.

مراد خان مرادپور افزود: هر چه قانون کار مناطق آزاد کامل تر باشد تمایل سرمایه گذاران برای حضور در مناطق آزاد بیشتر خواهد شد.

مرادپور گفت: در مناطق آزاد می بایست کار را با سرمایه تلفیق کنیم و به مقوله ای به نام تولید برسیم.

وي افزود: در مناطق آزاد نيروي كار داريم ولي سرمايه نداريم. لازم است تمام موانعي كه سرمايه گذاران را از توليد و حضور در مناطق آزاد منصرف مي كنند را از سرراه برداريم. 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو